Článek
Od počátku září až do konce října mohli turisté hlasovat na webových stránkách destinacze2015.cz v pěti kategoriích: Fénix – znovuzrozený projekt, Zážitek na 1000 procent pro celou rodinu, Cítit se jako doma – destinace EDEN 2015, Trendy a novinky 2015 a Po Česku za tradicemi.
V první zmíněné kategorii nejlépe uspěl právě absolutní vítěz soutěže, zámecký pivovar Frýdlant. Panská výroba piva ve Frýdlantu je datována už od roku 1381, kdy se pivo vařilo přímo na hradě.
Obnovený Zámecký pivovar nabízí několik piv pod značkou Albrecht, jež odkazuje na historickou postavu Albrechta z Valdštejna. Na druhém místě skončila křížová cesta Ronšperk a třetí pozici obsadila tvrz v Dešenicích na Plzeňsku.
Nejlepší destinací pro rodiny s dětmi je podle výsledků soutěže Šumavský Everest v malebné jihočeské krajině. Číslem dvě je v této kategorii Safari Zoo Olomouc a na třetí příčce skončil Velký svět techniky v Ostravě.
Za jídlem i folklórem
Cítit se jako doma byla kategorie zaměřená na požitkářství, tedy především na lokální gastronomii. Zatímco odborná porota v tomto ohledu nejlépe ocenila Jeseníky s projektem Ochutnejte Jeseníky, největší počet hlasů z řad veřejnosti získalo Broumovsko, Jeseníky skončily hned za ním. Třetí nejlepší gastronomickou oblastí je podle hlasujících Slovácko.
Kategorii Trendy a novinky 2015 ovládl Relax & sport resort Dolní Morava, stříbrnou příčku obsadil Legiovlak, věrná kopie legionářského vlaku, který letos putoval po Česku. Jako třetí se v žebříčku výherců umístil Zábavní vědecký park VIDA v Brně.
Co se týče putování za tradicemi, nejlépe hlasující turisté ohodnotili vodní mlýn v Hoslovicích na jihu Čech. Menším výletním tipem je tamní, před 10 lety otevřená rozhledna, z níž si Hoslovice a okolí můžete prohlédnout jako na dlani.
Na druhém místě skončily porcelánové stezky vedoucí za příběhem české výroby porcelánu. Jako třetí se umístil Hornický skanzen Březové Hory ve Středočeském kraji.
„V rámci DestinaCZe každoročně představujeme zajímavé turistické atraktivity napříč Českou republikou. Smyslem soutěže je nejen ocenit vítěze, ale především udržovat příznivý vzestupný trend domácího cestovního ruchu a nabádat k cestování po Česku,“ shrnula význam soutěže generální ředitelka agentury Monika Palatková.