Článek
Nově zprovozněná dráha s nástupištěm uprostřed má tvar osmičky a lokomotiva se dvěma vagóny, které celkově pojmou 24 lidí, se po ní pohybuje rychlostí pouhých pět kilometrů v hodině.
Hornické muzeum Příbram, které někdejší vězeňský areál spravuje, chce do budoucna vybudovat i průjezd štolou. Ten by v zimě fungoval jako depo.
Delší než jinde
Na koleje v areálu Vojna se postavila akumulátorová důlní lokomotiva Metallist, pocházející z východního Německa. „Lokomotiva i vagónky jsou vlastně historickými exponáty, protože jejich stáří sahá do 70. let 20. století,“ upozornil ředitel muzea Josef Velfl.
Více o muzeu
Hornické muzeum Příbram vzniklo v roce 1886.
Je největším muzeem svého druhu v Česku.
Má více než 60 stálých expozic v historických, památkově chráněných objektech Ševčinského, Vojtěšského, Anenského a Drkolnovského dolu. Také v hornické chalupě v Příbrami a v pobočkách Památník Vojna, Skanzen Vysoký Chlumec, Muzeum špýchar Prostřední Lhota a Muzeum zlata Nový Knín.
Loni si jeho expozice prohlédlo přes 120 tisíc návštěvníků.
Příbramské muzeum provozuje od konce 90. let vláček v Prokopské štole a od roku 2007 i mezi Ševčinským dolem a Vojtěšským dolem. Trať v památníku Vojna je ale nejdelší.