Hlavní obsah

Cyklostezky na Ústecku a Olomoucku se rozrostou

Cyklostezky v Ústeckém a Olomouckém kraji se v květnu znatelně prodlouží. Cyklisté na nových úsecích nepotkají automobily. Trasy mají být zprovozněny mezi Olomoucí a Horkou a Bohuňovicemi a Štarnovem na Olomoucku a mezi Církvicemi a Velkými Žernoseky na Litoměřicku.

Foto: Profimedia.cz

Cyklistům se v některých částech Česka rozšíří a usnadní terén. Ilustrační foto

Článek

Zprovozněním několikakilometrových stezek se cyklistům zpřístupní další desítky kilometrů dříve vybudovaných tras, které část cyklistů kvůli nutnosti jet část cesty v běžném provozu opomíjela. Po dokončení například čtyřkilometrového úseku z Olomouce do Horky se cyklistům otevře 30 kilometrů bezpečné cyklostezky z Olomouce do Mladče.

Podobný úsek mezi Litoměřicemi a Velkými Žernoseky stále chybí. Přesto nedávné zprovoznění cyklostezky mezi Církvicemi a Velkými Žernoseky umožní cyklistům jet po cyklistické stezce z Žernosek podél Labe přes Ústí nad Labem a Děčín až ke státní hranici. Oficiálně se nový úsek trasy má otevřít v sobotu 17. května.

Poté by se 30. května měl zpřístupnit tříkilometrový úsek mezi Bohuňovicemi a Štarnovem. I ten je posledním významným úzkým hrdlem pro bezpečnou cyklojízdu mezi Olomoucí a Šternberkem.

Cyklistická „nej“

Mezi nejdelší cyklistické trasy patří v Česku ty, které kopírují tok velkých řek. Nejdelší je se 450 kilometry vltavská cyklotrasa, která začíná na šumavské Kvildě a vede přes Český Krumlov, České Budějovice do Prahy a dál k soutoku Vltavy s Labem v Mělníku. Labská trasa měří v ČR 370 kilometrů a vede od pramene řeky Labe v Krkonoších po hranici s Německem u Děčína.

Problémem však je, že pouze menší část těchto cyklotras vede po stezkách určených pouze pro cyklisty. Ti se pak na velké části cyklotras musejí potýkat s automobilovým provozem. Kromě toho si cyklisté stěžují na nedostatek návazných služeb, jako jsou penziony a kempy.

Související články

Výběr článků

Načítám