Článek
České turistické cíle soutěžily v kategoriích tradiční cíl, novinka sezóny a podnikatelský počin. Dále pak byly řazeny podle jednotlivých regionů. Podle počtu hlasů se na první příčce umístilo Skalní město Adršpach, na druhé pak vyhlídka Belveder u Pravčické brány a na třetím místě hrad Karlštejn. Bramborovou medaili si odnesl chrám sv. Barbory v Kutné Hoře.
Skalní město Adršpach – absolutní vítěz a vítěz kategorie Tradiční cíl
Tajemné a velkolepé útvary Adršpašsko-teplického skalního města přitahují návštěvníky již mnoho let. Mnohé skalní věže svým tvarem a polohou otevřely dveře lidské fantazii – narazíte tady na kamenné Milence, Starostu a Starostovou. [celá zpráva]
Na prvenství v soutěži reagovala i starostka města Adršpach Dana Cahová. „Ocenění portálu Kudy z nudy a agentury CzechTourism si velmi vážíme. Poděkování patří také všem hlasujícím, kteří ocenili krásu skal a nádherné přírody v Adršpachu. Samozřejmě jsme doufali v dobré umístění, ale absolutní vítězství nás opravdu překvapilo.“
DinoPark Harfa Praha – vítěz kategorie Novinka sezóny
Nejnovější dinopark byl otevřen letos v dubnu v Praze. Najdete ho na střeše obchodního centra Galerie Harfa u stanice metra Českomoravská. [celá zpráva]
Wellness Horal s termálními bazény – vítěz kategorie Podnikatelský počin
Wellness hotel Horal ve Velkých Karlovicích ukončil rozsáhlou modernizaci. Komplex s termálními bazény, golfovým hřištěm, wellness centrem, vlastní sjezdovkou a dalšími službami se zařadil mezi nejmodernější turistické destinace na Moravě. (celý článek)
Prvních deset nejlepších nabídek podle počtu hlasů | ||
---|---|---|
1. | Skalní město Adršpach | 890 |
2. | Belveder - nejhezčí vyhlídka na České Švýcarsko | 864 |
3. | Karlštejn - za mistrem Theodorikem i Otcem vlasti | 835 |
4. | Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře | 826 |
5. | DinoPark Harfa Praha | 793 |
6. | Nově otevřená naučná stezka v Prachovských skalách | 790 |
7. | Termální bazény Wellness Horal | 778 |
8. | Hrad Trosky - symbol Českého ráje | 776 |
9. | Exkurze na Letišti Praha | 760 |
10. | Hrad a zámek v Jindřichově Hradci | 742 |
Soutěžní anketa měla dvě kola. V její neveřejné části vybrali z katalogu Kudy z nudy odborníci v cestovním ruchu reprezentativní desítku nabídek pro každý ze 17 turistických regionů. Pro ty mohla hlasovat veřejnost na webových stránkách od 20. června do 30. září.
Čtenáři doplňovali hlasování také o své tipy. Soutěže se zúčastnilo 11 000 lidí, kteří rozdali na 95 000 hlasů - o více než 30 tisíc hlasů více než v minulém roce. Loni se absolutním vítězem stal zámek Hluboká.
„Všichni vítězové za turistické regiony získávají nadstandardní publicitu a prezentaci na akcích agentury CzechTourism v průběhu celého roku 2012, absolutní vítěz navíc obdrží finanční podporu ve výši 100 tisíc korun na propagaci a podporu své aktivity,“ oznámil ředitel odboru strategie a marketingové komunikace agentury CzechTourism Marek Mráz.