Hlavní obsah

Adršpach, Belveder a Karlštejn jsou nejoblíbenější turistické cíle Česka

Novinky, Lucie Poštolková

Skalní město v Adršpachu, největší a nejdivočejší ve střední Evropě, zvolili Češi jako nejoblíbenější turistický cíl letošního roku. Vyplývá to z ankety české turistické centrály CzechTourism.

Foto: Profimedia.cz

Tajemné a velkolepé útvary Adršpašsko-teplického skalního města přitahují návštěvníky již mnoho let.

Článek

České turistické cíle soutěžily v kategoriích tradiční cíl, novinka sezóny a podnikatelský počin. Dále pak byly řazeny podle jednotlivých regionů. Podle počtu hlasů se na první příčce umístilo Skalní město Adršpach, na druhé pak vyhlídka Belveder u Pravčické brány a na třetím místě hrad Karlštejn. Bramborovou medaili si odnesl chrám sv. Barbory v Kutné Hoře.

Skalní město Adršpach – absolutní vítěz a vítěz kategorie Tradiční cíl

Tajemné a velkolepé útvary Adršpašsko-teplického skalního města přitahují návštěvníky již mnoho let. Mnohé skalní věže svým tvarem a polohou otevřely dveře lidské fantazii – narazíte tady na kamenné Milence, Starostu a Starostovou. [celá zpráva]

Foto: Profimedia.cz

Jezírko v pískovcovém lomu

Na prvenství v soutěži reagovala i starostka města Adršpach Dana Cahová. „Ocenění portálu Kudy z nudy a agentury CzechTourism si velmi vážíme. Poděkování patří také všem hlasujícím, kteří ocenili krásu skal a nádherné přírody v Adršpachu. Samozřejmě jsme doufali v dobré umístění, ale absolutní vítězství nás opravdu překvapilo.“

Foto: Profimedia.cz

Adršpašské skály

DinoPark Harfa Praha – vítěz kategorie Novinka sezóny

Nejnovější dinopark byl otevřen letos v dubnu v Praze. Najdete ho na střeše obchodního centra Galerie Harfa u stanice metra Českomoravská. [celá zpráva]

Wellness Horal s termálními bazény – vítěz kategorie Podnikatelský počin

Wellness hotel Horal ve Velkých Karlovicích ukončil rozsáhlou modernizaci. Komplex s termálními bazény, golfovým hřištěm, wellness centrem, vlastní sjezdovkou a dalšími službami se zařadil mezi nejmodernější turistické destinace na Moravě. (celý článek)

Prvních deset nejlepších nabídek podle počtu hlasů
1.Skalní město Adršpach890
2.Belveder - nejhezčí vyhlídka na České Švýcarsko864
3.Karlštejn - za mistrem Theodorikem i Otcem vlasti835
4.Chrám sv. Barbory v Kutné Hoře826
5.DinoPark Harfa Praha793
6.Nově otevřená naučná stezka v Prachovských skalách790
7.Termální bazény Wellness Horal778
8.Hrad Trosky - symbol Českého ráje776
9.Exkurze na Letišti Praha760
10.Hrad a zámek v Jindřichově Hradci742

Soutěžní anketa měla dvě kola. V její neveřejné části vybrali z katalogu Kudy z nudy odborníci v cestovním ruchu reprezentativní desítku nabídek pro každý ze 17 turistických regionů. Pro ty mohla hlasovat veřejnost na webových stránkách od 20. června do 30. září.

Čtenáři doplňovali hlasování také o své tipy. Soutěže se zúčastnilo 11 000 lidí, kteří rozdali na 95 000 hlasů - o více než 30 tisíc hlasů více než v minulém roce. Loni se absolutním vítězem stal zámek Hluboká.

Foto: Eva Martínková, Právo

Zámek Hluboká

„Všichni vítězové za turistické regiony získávají nadstandardní publicitu a prezentaci na akcích agentury CzechTourism v průběhu celého roku 2012, absolutní vítěz navíc obdrží finanční podporu ve výši 100 tisíc korun na propagaci a podporu své aktivity,“ oznámil ředitel odboru strategie a marketingové komunikace agentury CzechTourism Marek Mráz.

Související články

Výběr článků

Načítám