Článek
Novinkou je v libereckém muzeu také železniční světelné návěstidlo, které přímo na Masarykově třídě zve návštěvníky do technického muzea. Informoval o tom mluvčí muzea Petr Kumpfe.
„Semafor jsme zakoupili a s finančním přispěním sponzora se na jeho renovaci podílela mládež, která se v našem muzeu pravidelně schází. V nejbližší době ještě bude tenhle zrenovovaný semafor i svítit," řekl předseda spolku Technické muzeum Liberec Jiří Němeček.
Muzeum se veřejnosti otevřelo loni v září a jeho nabídka se postupně rozšiřuje. K největším exponátům patří posunový lokotraktor LKM N4, vyráběný ve východním Německu v 50. letech minulého století. „Sedmnáctitunová mašinka dělá společnost sněžné rolbě, která je vystavena před muzeem již od loňského podzimu," dodal Kumpfe.
V muzeu je také třeba desetimetrový trup letadla Aero C3B. V tomto typu je to jediný dochovaný kus na světě. Jedno Aero C3B se v roce 1948 zřítilo na Ještědském hřebenu. Sbírku modelů úzkorozchodných tramvají zapůjčil muzeu znalec tramvajové dopravy Václav Hrubý z Prahy. Jde o modely tramvají z Liberce, Jablonce nad Nisou, Teplic, Mostu a Ústí nad Labem — tedy měst, kde jezdily tramvaje na úzkém rozchodu. Modely jsou v měřítku 1:87.
Už během tohoto víkendu se návštěvníkům premiérově předvádějí také automobilové modely, které se v Libereckém kraji vyrábějí. „Stavebnice Monti Systém ze Semil asi nemusíme nikomu představovat, jejich asi nejslavnější model dakarské Liazky je na trhu už bezmála 30 let," dodal Kumpfe.