Článek
Problémy zřejmě zapříčinila vada softwaru, který se stará o to, aby zavazadla dorazila na správné místo. Aerolinky o půl jedenácté dopoledne potvrdily, že se závadu podařilo vyřešit, kolaps tak trval asi dvě hodiny.
Cestující si po tuto dobu nemohli vyzvedávat svá zavazadla z pohyblivého pásu a někteří z nich byli dokonce zaměstnanci British Airways údajně požádáni, aby je na místě zanechali a pokračovali na své lety podle původního plánu. Kufry za pasažéry měly podle British Airways doletět nejpozději do 24 hodin.
Luggage belts down at Heathrow Terminal 5. I hope BA can get this moving soon as passengers have been waiting a long time now pic.twitter.com/TJjAe2x02T
— Eddie Izzard (@eddieizzard) 18. července 2019
Podle některých cestujících byla komunikace British Airways s jejich zákazníky mizerná, píše server The Sun. Řada z nich se k okolnostem vyjádřila na Twitteru. „Právě sleduji, jak si lidé zoufale balí své nejdůležitější věci do příručního zavazadla, protože jim British Airways řekli, aby své kufry nechali na místě, ale nemohou prý garantovat, že za nimi jejich zavazadla dorazí,“ píše Dan Maby.
Christian Avison na Twitteru okomentoval chování zaměstnanců ve stresové situaci následovně: „Na terminálu pět je chaos, výdej zavazadel nefunguje. Hromada zaměstnanců jen postává okolo, přitom by mohli kufry manuálně označovat.“
K nepříjemnosti navíc došlo v době, kdy piloti hrozí letní stávkou.