Článek
„Zatímco zahraniční destinace na Jadranu ani zdaleka nedosahují předpokládané návštěvnosti, do Znojma zavítalo o třetinu více turistů než v letech před covidem,“ uvedl šéf marketingu Znojemské Besedy Karel Semotam.
„Už teď je jasné, že jde o jednu z nejsilnějších sezon za poslední roky. Do našich provozů od června do září zamířilo na 81 tisíc návštěvníků, a to hlavně díky projektu #mastozadax, který už podruhé lákal na volné vstupy do podzemí, Expozice pivovarnictví, na radniční věž nebo na prohlídku města či hradebního opevnění,“ dodal Karel Semotam.
Podzemí přilákalo za čtyři letní měsíce více než 38 tisíc lidí, radniční věž bezmála 24 tisíc. Ve srovnání s předcovidovým rokem návštěvnost v průměru vzrostla o třetinu.
„Letošní sezona ukázala nové trendy v cestování po tuzemských destinacích. Zvyšuje se zájem o individuální výlety do přírody i počet dní strávených v ubytovacích zařízeních,“ řekl ředitel Znojemské Besedy František Koudela.