Článek
Stezka rozšíří současnou síť pěších tras a nabídku turistických cílů v oblasti špindlerovského příhraničí. Turisté dostanou šanci poznat nejen Špindlerovsko, nýbrž i Čechy doposud nepříliš navštěvovanou oblast polských Krkonoš v okolí obce Podgórzyn.
Jedním z cílů nové trasy je snaha optimálně rozložit stále vyšší návštěvnost této části nejvyšších českých hor a odlehčit tak nejzatíženějším místům. Stezka zároveň zatraktivní Špindlerův Mlýn v letní turistické sezoně a pomůže vyrovnat počet letních a zimních návštěvníků nejnavštěvovanějšího krkonošského střediska.

Turisty vyprovodí na cestu špindlerovský mlynář.
„Jde o skvělý příklad spolupráce mezi Českem a Polskem. Věřím, že tato stezka prodlouží turistickou sezonu, a tím podpoří hospodářský růst v celém špindlerovském příhraničí, které je na příjmech z cestovního ruchu bytostně závislé,“ míní starosta Špindlerova Mlýna Martin Jandura. „Zároveň zlepší i kvalitu života místních lidí a ochrání přírodní dědictví,“ dodává.
Hory trpí turistickou invazí
Turistická invaze vede v krkonošském česko-polském pohraničí k přetížení stávajících tras, negativnímu vnímání některých turisty přecpaných lokalit a působí problémy s ochranou přírody.
Mlynářova stezka může podle odborníků na turistický ruch tento problém na české i polské straně alespoň z části vyřešit. „Oblast česko-polských hranic v okolí Špindlerova Mlýna má svá specifika. Relativní neprostupnost krkonošských hor působí jako bariéra přeshraniční spolupráce. To ovlivňuje i obchodní kontakty, které se nemohou optimálně rozvíjet. Místní Češi a Poláci sice žijí kousek od sebe, ale dosud odděleně. Projekt tematické Mlynářovy stezky dokáže propojit celé území a plně využít jeho turistický potenciál,“ shodují se lidé působící v Krkonoších v cestovním ruchu.

Opravy se díky stezce dočká i špindlerovský Bílý most.
Mlynářova stezka představuje jednu z částí projektu Interreg Česko-Polsko 2021-2027. Projekt za skoro 22,5 milionu korun, podpořený z 85 procent evropskou dodací, zahrnuje rekonstrukci špindlerovského Bílého mostu či doplnění turistického mobiliáře.
Součástí bude rovněž oprava informačního a přírodovědného centra v polské obci Podgórzyn se 1700 obyvateli, odkud do roku 1964 vedla pravidelná tramvajová linka do dolnoslezské Jelení Hory. Poslední vagon horské dráhy dodnes stojí na konečné tramvajové zastávce Pod Skałką v horní části Podgórzynu.
Město, kde se zrodilo celé Polsko. Pestrobarevnou Poznaň nelze nemilovat
