Hlavní obsah

Smartwings umožní online check-in prvním cestovním kancelářím

Zákazníkům skupiny Der Touristik CZ (Fischer a Exim tours) bude díky spolupráci s českými aerolinkami Smartwings nově dostupné online odbavení, které by jim mělo ušetřit čas na letišti. První klienti využijí novou službu v sobotu 29. června. Možnost online check-inu se otevře vždy 30 hodin před odletem.

Foto: Profimedia.cz

Letoun aerolinek Smartwings

Článek

Každý cestující dostane před cestou e-mail a textovou zprávu, kde bude speciální kód a odkaz s návodem, jak si rychle a pohodlně odbavit zavazadla z domova.

„Palubní vstupenku si pak klient může uložit do telefonu nebo vytisknout. Po příjezdu na letiště nemusí do fronty, ale svá zavazadla odevzdá u samoobslužné přepážky a poté pokračuje na bezpečností kontrolu. Klíčové pro nás bylo, abychom online check-in spustili se začátkem letních prázdnin, kdy odlétá na dovolenou nejvíce lidí. Díky tomu budou moci tuto službu využít statisíce klientů,“ vysvětluje Jan Bezděk, vedoucí komunikace cestovních kanceláří Fischer a Exim tours.

Tato inovace, která je na běžných linkových letech úplnou samozřejmostí, má však pro turisty bohužel stále jeden nedostatek. Při online odbavení jim totiž bude místo v letadle přiděleno a oni si ho nebudou moci vybrat. Pokud tedy lpíte na místě u okénka, nebo naopak na tom, abyste hlavně neseděli na prostředku, toto online odbavení vás neuspokojí.

Pravda je, že na dvouhodinových letech zmíněný nedostatek zákazníkům vadit nebude. Lepší místo si mohou zaplatit do tří dnů do odletu, ale ve chvíli on-line odbavení jim už bude místo přiděleno automaticky. Turisté tak ušetří nějaký čas u odbavení, ale musí počítat s tím, že takzvaný seating nemusí být úplně podle jejich představ. U kratších letů asi žádná tragédie, v případě těch delších by šlo již o značný nedostatek.

Šest měsíců práce

„Aby online check-in fungoval právě i na charterových letech, bylo potřeba technicky vyřešit přesun dat z rezervačních systému cestovní kanceláře do rezervačních a odbavovacích systémů naší letecké společnosti. Společně jsme na tomto projektu pracovali šest měsíců,“ informovala tisková mluvčí společnosti Smartwings Vladimíra Dufková.

Radost z tohoto počinu má každopádně Letiště Praha, které čeká jen během dvou letních měsíců odbavení více než 3,5 milionu cestujících, což je oproti loňsku více než desetiprocentní nárůst.

„I z toho důvodu je pro nás důležité, že se nám před startem letní sezony podařilo v Terminálu 1 spustit službu samoobslužného odbavení zavazadel na osmi nových přepážkách, které budou k dispozici pro lety mimo schengenský prostor. V Terminálu 2 jsou samoobslužné přepážky dostupné již pět let a rychle získávají na oblibě,“ uvedla tisková mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková.

Související témata:

Výběr článků

Načítám