Článek
Od 22. března se k celoročním přívozům P1 v trase Sedlec–Zámky a P2 V Podbabě–Podhoří připojí i ostatní, které zůstanou v provozu do 28. října. Letos se na vodě naposledy objeví přívoz P3 mezi Lihovarem a Dvorci. Počátkem příštího roku ho nahradí Dvorecký most, který propojí Prahu 4 a Prahu 5.
„Přívoz P2 nabízí výhodnou alternativu spojení do zoo, konkrétně ke gorilímu vstupu Sklenářka,“ připomněl Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která má na starost hromadnou dopravu v Praze a okolí. Loď vypluje každou čtvrthodinu.
Přívozy loni přepravily 580 tisíc cestujících. Tradičně nejoblíbenější byla linka z Podbaby do Podhoří, která za rok převezla přes 247 tisíc lidí a 22 tisíc kol. Nejvíce pasažérů za den využívalo linku P5 na Císařskou louku – v rekordním srpnu jich bylo denně v průměru 1058.
Přívoz v Roztokách u Prahy má nahradit lávka pro pěší a cyklisty

Tuto sobotu startují také víkendové rekreační vlaky dopravců České dráhy a KŽC Doprava, které spojují hlavní město s turisticky atraktivními destinacemi ve středních Čechách i sousedních krajích.
Zájemci se můžou vydat třeba do oblasti dolního Posázaví, Brd, na Kokořínsko, do Českého ráje nebo Šluknovského výběžku.
„Ve všech vlacích platí kromě tarifu jednotlivých dopravců také Tarif PID, díky kterému je možné kombinovat na jednu jízdenku vlak i návazné autobusy nebo pražskou MHD,“ upozornil Drápal.
Cyklohráček vjíždí do 12. sezony
Výletní vlak Cyklohráček letos zahajuje svou dvanáctou sezonu. Jezdí z Prahy do středočeského města Slaný. S pestrobarevným vlakem plným hraček a her se lidé podívají na nejhezčí pražskou železniční trať, tzv. Pražský Semmering, do malebného kraje kolem zříceniny hradu Okoř a do Zákolanského údolí, kde se můžou vydat na výlet do Zooparku Zájezd nebo k nejstarší dochované stavbě v Čechách – rotundě sv. Petra a Pavla na Budči.

Cyklohráček vyráží z hlavního nádraží v Praze.
Cyklohráček zavítá o vybraných sobotách až k železničnímu muzeu ve Zlonicích, celkem se jedná o sedm odpoledních jízd. Vzhledem k pokračující rekonstrukci pražského smíchovského nádraží bude v letošní sezoně vyjíždět ze stanice Praha hl. n. opět jen ranní Cyklohráček, který se sem večer opět vrátí.
Polední pár vlaků bude nadále začínat a končit ve stanici Praha-Smíchov. Aktuální informace o provozu jsou k dispozici například na informačním portále Pražské integrované dopravy.
„Na letošní letní měsíce připravujeme ve spolupráci s Českými dráhami již čtvrtý ročník speciálních, tzv. Letních výletů s Cyklohráčkem, při kterých se podíváme do nejrůznějších turisticky zajímavých destinací ve Středočeském kraji,“ vzkázal Drápal. Zájemci se můžou těšit opět na čtrnáct výletů každé úterý a čtvrtek od 8. července do 21. srpna.
Brdský cyklobus
Brdský Cyklobus spojuje vlakové nádraží v Dobřichovicích s brdskými hřebeny, jede přes Černolice, Řitku a Mníšek pod Brdy do Kytína. Na silnice zamíří o víkendech a svátcích čtyřikrát denně ve dvouhodinových intervalech mezi Dobřichovicemi a Kytínem. V Dobřichovicích navazuje na vlaky linky S7 od Prahy.

Cyklistům pomůže speciální autobus.
Speciální spoj s přívěsem pojme 25 jízdních kol, cena za přepravu kola činí dvacet korun. V jízdních řádech PID je označen jako Cyklobus 1 a v provozu bude do 28. října.
Tištěný průvodce letošní turistickou sezonou
Ropid vydává i v letošním roce tištěnou brožuru Turistické linky PID, která obsahuje praktické informace o sezonních vlakových, autobusových, ale i tramvajových linkách PID, které budou jezdit zejména o víkendech do nejzajímavějších míst Prahy a Středočeského kraje. Nechybí ani schémata tras s vyznačením okolních zajímavostí a také tipy na výlety nebo návštěvu pamětihodností v okolí.
Brožura je k dostání v dopravních infocentrech PID i Dopravního podniku hl. m. Prahy a v osobních pokladnách Českých drah nebo v elektronické podobě na www.pid.cz.
Brdský Olymp slibuje perfektní výhledy. Nedaleko se ukrývá tajemná hadí žena
