Hlavní obsah

Tři tisíce za tisk letenek. Ryanair se na letišti se seniory nemazlil

V naprostém šoku zanechala letecká společnost Ryanair postarší britský manželský pár, kterému za vytištění palubních vstupenek na letišti naúčtovala 110 liber (3085 Kč), napsal v úterý zpravodajský web BBC. Ryanair svůj postup hájí a uvedl, že poplatek byl v souladu s jeho pravidly.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Devětasedmdesátiletá Ruth a 80letý Peter Jaffeovi řekli v pořadu BBC Radio 4 Today, že byli nuceni peníze společnosti zaplatit poté, co si omylem stáhli zpáteční letenky místo letenek odletových. Incident vyvolal pobouření na sociálních sítích, kde si mnozí uživatelé stěžovali na poplatky této nízkonákladové společnosti. Odborník na práva spotřebitelů Martyn James se domnívá, že zkušenost tohoto páru řadu lidí vytočila, protože neočekávané poplatky postihly i mnoho dalších cestujících.

Manželé Jaffeovi letěli v pátek z londýnského letiště Stansted do francouzského města Bergerac. Jaffeová uvedla, že internetové stránky společnosti Ryanair jí připadaly „velmi nepřehledné“, ale přesto si myslela, že se jí podařilo letenky vytisknout den před odletem. Teprve když dorazila na letiště, zjistila, že omylem vytiskla špatné letenky.

„Pak mi řekli, že musím jít na přepážku Ryanairu, abych dostala palubní vstupenku, a tam mi naúčtovali 55 liber na osobu,“ uvedla. „Byla jsem zděšená,“ dodala. Jaffe řekl, že neměli jinou možnost než poplatek zaplatit, protože na ně ve Francii někdo čekal.

V Británii do základů shořela nejpodivnější hospoda. Křivý dům přitahoval hosty z celého světa

Cestování

Společnost se vinna necítí

V neděli jejich dcera napsala na sociální síť X (dříve Twitter): „110 liber za dva kusy papíru, jejichž vytištění trvalo minutu. Styďte se.“ Dcera také uvedla, že její rodiče museli Ryanairu zaplatit příplatek za to, aby mohli sedět vedle sebe, protože její otec je zdravotně postižený.

Příspěvek si na internetu zobrazilo na 13 milionů uživatelů, někteří například poukázali na to, že by bylo levnější si tiskárnu koupit v nejbližším obchodě, zatímco další volali po zákonech na ochranu seniorů. Na dotaz ohledně vlny reakcí, které popis událostí spustil, Jaffeová odpověděla: „Myslím, že lidé Ryanair nenávidí… Pokud jste senior a nevyrůstal jste s počítači, může to být velmi těžké.“

„Všichni cestující, kteří cestují se společností Ryanair, souhlasí s tím, že se před příjezdem na letiště odletu odbaví online, a všem cestujícím je 24 hodin před odletem zaslán e-mail nebo SMS s upozorněním, aby tak učinili… Litujeme, že tito cestující ignorovali e-mailovou upomínku a neodbavili se online,“ reagovala společnost.

Cestující nazval stevarda číšníkem. Letadlo se kvůli tomu vrátilo na letiště

Cestování
Související témata:

Výběr článků

Načítám