Článek
O'Leary naopak podpořil povinné kontrolování teploty a zakryté obličeje posádky i pasažérů letadel. Právě on je jedním z nejvýraznějších hlasů mezi řediteli aerolinek, kteří mají za to, že opatření na zpomalení šíření pandemie mohou významně poškodit profitabilitu aerolinií i dlouho poté, co tyto restrikce oficiálně skončí.
Obchodní model aerolinek Ryanair je zcela závislý na vysoké frekvenci letů, nízkých cenách a velké vytíženosti spojů. Kdyby tak najednou třetina míst v letadlech ubyla, vše by finančně přestalo dávat smysl.
Bilionové ztráty
„Nemůžeme vydělávat při 66procentní vytíženosti. A i kdybychom to zkoušeli, ta prázdná prostřední sedačka by nezajistila lidem žádný sociální odstup, je to tak trochu idiotský nápad, kterým se ničeho nedocílí,” uvedl 59letý ředitel irských aerolinek.
Současná koronavirová krize by mohla stát aeroiinky biliony korun. IATA, která sdružuje 290 aerolinek, ztráty v současné době odhaduje na osm bilionů korun.