Článek
Server poznamenává, že ještě před dvěma lety se mohli cestující bezplatně odbavit sedm dní před jejich letem, což přicházelo vhod lidem, kteří v zahraničí trávili více času. Oba palubní lístky si totiž často mohli obstarat najednou. Posléze se doba snížila na čtyři dny, od 13. června to bude pouhých 48 hodin. Znamená to, že se někteří klienti budou muset pídit po internetovém připojení, aby on-line odbavení provedli.
Na sociálních sítích se mezitím rozpoutala bouřlivá diskuze, kde klienti Ryanairu označují nová pravidla jako velmi matoucí.
„Co se stane, když nebudu mít na prázdninách možnost připojit se na internet, nebo si palubní lístky vytisknout?“ ptá se Kara Newsomeová na Twitteru. Shane McKinney dodal, že nastávající pravidla jsou neuctivá, zejména k lidem, kteří nejsou technologicky natolik zdatní, aby odbavení v zahraničí provedli.
Společnost se hájí
„Odbavení přes internet bude dostupné od 48 do 2 hodin před odletem, je to dvojnásobek času, který mají klienti British Airways, Lufthansy nebo Norwegian,“ uvedl pro Daily Mail mluvčí Ryanairu s tím, že naopak cestující, kteří mají v plánu si sedadlo rezervovat předem, budou mít díky novému kroku více času na výběr místa.
Daily Mail nicméně poukazuje na fakt, že například klienti British Airways mají sice na odbavení předem 24 hodin, ale jsou jen zřídkakdy pokutováni za odbavení na letišti, navíc si sedadlo mohou vybrat bez poplatků. Na druhou stranu, British Airways či Lufthansa patří mezi klasické dopravce, jejichž ceny letenek se pohybují v jiné hladině než u nízkonákladových společností.
Ryanair letos také představil nová pravidla pro zavazadla, která si mohou cestující vzít na palubu. Doposud mohli cestovat s příručním zavazadlem a třeba kabelkou, od ledna už si mohou bezplatně vzít do letadla jen jednu osobní věc. Zavazadla o rozměrech maximálně 55x40x20 centimetrů si mohou bezplatně odbavit u brány. [celá zpráva]