Článek
Více než 20 členů posádky Ryanair bylo 14. října kvůli odloženému letu do Portugalska nuceno přenocovat na letišti ve španělském městě Málaga. Portugalská odborová organizace, která reprezentuje posádku aerolinek, tehdy postup Ryanairu kritizovala.
Fotografie, která byla podle společnosti Ryanair naaranžovaná, rozpoutala kritiku společnosti na sociálních sítích. Mluvčí aerolinek sdělil, že fotografie neodrážela realitu a zaměstnanci, kteří se na ní podíleli, dostali za hrubé pochybení výpověď. Ryanair tvrdí, že navzdory problémům nikdo z posádky nespal na zemi. Posádka podle společnosti byla krátce v místnosti pro posádku, následně jí byl poskytnut VIP salonek a druhý den odletěla do Porta.
Ryanair sacks six cabin crew who faked sleeping photo on a Spanish airport floor https://t.co/CFmqnSXc5A
— Rodger hedley (@hedley_rodger) 7. listopadu 2018
Portugalská odborová organizace SNPVAC tvrzení Ryanair již dříve rozporovala a uvedla, že posádka byla od 01:30 do 06:00 místního času v místnosti, která „neměla ani nejzákladnější zařízení pro odpočinek”. Podle odboru posádka letadla neměla přístup k potravinám, nápojům a ani neměla, kam si sednout, jelikož v místnosti bylo jen osm židlí.
Vyšetřuje je úřad
Současně jsou společnost Ryanair a konkurenční nízkonákladové aerolinky Wizz Air vyšetřovány italským kartelovým úřadem AGCM, který oběma firmám pozastavil platnost nových pravidel pro přepravu příručních zavazadel, napsala italská mutace serveru The Local. U Ryanairu se totiž od listopadu nově musí za příruční zavazadlo připlácet a cestující si zdarma mohou vzít jen batoh či kabelku. Obdobná pravidla nastavila i společnost Wizz Air.
Čtěte také: |
---|
Ryanair znovu změní pravidla pro zavazadla. Bude se platit ještě víc |
Wizz Air následuje Ryanair. S příručním zavazadlem na palubu už jen za příplatek |
Antimonopolní úřad AGCM však vydal nařízení, podle kterého musely obě společnosti svá pravidla dočasně zrušit, protože je podle něj přeprava příručního zavazadla nezbytnou součástí letecké přepravy a odráží skutečnou cenu letenky. V jiném případě by to pro zákazníka mohlo být matoucí.
Společnost Ryanair se však brání, podle ní mají nová pravidla urychlit odbavování a pro zákazníky jsou prý zcela transparentní.