Hlavní obsah

Ryanair plánuje lety do Ameriky. Základní letenku chce nabízet za 270 korun

Správní rada nízkonákladových aerolinek Ryanair schválila plány na zahájení letů přes Atlantik. Firma však současně upozornila, že může trvat nejméně čtyři až pět let, než začne do Ameriky létat.

Foto: Pavel Karban, Právo

Letadlo společnosti Ryanair

Článek

Lety přes Atlantik jsou součástí ambiciózní růstové strategie největšího nízkonákladového přepravce v Evropě. Již dříve Ryanair uvedl, že by základní cena jednosměrné letenky měla být deset eur (více než 270 Kč). K této ceně se pak budou připočítávat další poplatky.

Ryanair nyní zvažuje, že by létal mezi zhruba desítkou evropských a amerických měst. Zahájení letů také bude záviset na dohodě o nákupu letadel pro dálkové lety. Generální ředitel aerolinek Michael O'Leary již několik let mluví o letech přes Atlantik za nízkou cenu. Schválení tohoto plánu správní radou ukazuje, že to firma myslí vážně, uvedl na svých internetových stránkách list The Financial Times.

V současnosti patří lety přes Atlantik k nejziskovějším trasám na světě. Dominantní postavení na nich mají zavedené evropské a americké letecké společnosti, v čele s British Airways a American Airlines. Žádné letecké společnosti se však zatím nepodařilo spustit lety přes Atlantik za mimořádně nízké ceny a přitom být ziskovou. Některé z nich i zkrachovaly, jako například firma Skytrain v 80. letech.

Norská nízkonákladová společnost Norwegian Air Shuttle rozšířila v posledních dvou letech své lety z krátkých vzdáleností na dálkové a transatlantické služby začala nabízet v roce 2013. Cena jednosměrné letenky z londýnského letiště Gatwick do New Yorku byla stanovena na 149 liber (5680 Kč). Loni aerolinky vykázaly ztrátu 1,1 miliardy norských korun (3,4 miliardy Kč), částečně kvůli nákladům na expanzi. Aerolinky používají letadla Boeing Dreamliner.

Asi polovina sedadel bude prémiová a dražší

Marketingový ředitel Ryanairu Kenny Jacobs uvedl, že Ryanair splní své sliby ohledně ceny letenek. Některé opravdu budou začínat na deseti eurech, avšak u dalších bude cena až desetinásobně vyšší. Aerolinky také vybaví zhruba polovinu letadel dražšími, prémiovými sedadly, dodal Jacobs.

Aerolinky zatím očekávají, že budou létat z Londýna, Dublinu, Kolína nad Rýnem, Berlína a z měst ve Španělsku, Itálii a Skandinávii. V USA chce Ryanair létat do Bostonu, Chicaga, Miami, New Yorku, Washingtonu a na Floridu. Lety přes Atlantik chce Ryanair provozovat pod jinou značkou, dodal Jacobs.

Výběr článků

Načítám