Článek
Největší tragédie se loni udála ve spojitosti s vadným Boeingem 737 MAX — v březnu zahynulo na palubě letadla společnosti Ethiopian Airlines 157 pasažérů i posádka. „Navzdory vyššímu počtu závažných nehod byla loňská úmrtnost nižší, než je průměr za posledních pět let,“ cituje autora zprávy Adriana Younga server Independent.
Boeing 737 MAX byl kvůli dalším rizikům loni v březnu celosvětově uzemněn. Aerolinky tak rušily tisíce letů. „Po fatálních nehodách Boeingu 737 MAX v roce 2018 a 2019 vyvstalo množství otázek. Očekáváme, že na ně dostaneme brzy odpovědi a boeingy se do provozu vrátí v letošním roce,“ doplnil Young.
V osobní letecké dopravě loni došlo k celkem pěti fatálním haváriím, při nichž zemřelo 251 lidí. Šlo o sotva polovinu katastrof, k nimž došlo v předminulém roce. Vůbec nejbezpečnějším byl však pro osobní leteckou dopravu rok 2017, kdy došlo pouze ke dvěma kolizím, které si vyžádaly 13 životů.
I přesto registruje letecká doprava od roku 2010 pokles fatálních nehod. Oproti tomu na silnicích dojde celosvětově ke zhruba 1,35 milionu smrtelných dopravních nehod ročně, uvedla Organizace spojených národů. Celková loňská úmrtnost v osobní letecké dopravě tak byla nižší než během necelých dvou hodin na silnicích.