Článek
Se stejným pasem včetně skvrny přitom pan Myk v minulých letech cestoval bez nejmenších problémů. Kromě toho prý flek není moc vidět, respektive vypadá spíš jako součást designu a už vůbec nezakrývá žádné identifikační údaje.
„Na letiště jsme dorazili s dostatečným předstihem, zvážili jsme zavazadla a dostali štítky na samoobslužné odbavení. Pak jsme šli k přepážce TUI, abychom nechali zkontrolovat naše palubní vstupenky a pasy. Dala jsem je zástupkyni TUI a ona mi řekla, že musí jít prověřit manželův pas,“ řekla deníku Mirror paní Charlotte, Mykova manželka.
Family-of-three claim they 'lost' their £2,500 holiday in Turkey after 'petty' staff 'stopped' father from boarding the plane 'because of a very light ink stain on his passport' https://t.co/ABvyLI8JcD pic.twitter.com/P6XzE5MmpH
— Daily Mail Online (@MailOnline) May 20, 2024
V zoufalství se ještě u přepážky pokusila skvrnu odstranit s použitím deodorantu, ale nechtěně manželův pas trochu natrhla. Tím se situace rodiny dále zhoršila a výsledkem bylo, že neodcestovala. Matka s dcerou, které kontrolou prošly, nechtěly odletět bez otce.
„Moje holčička tam na letišti stála a plakala, protože nemohla jet na dovolenou. Manžel na to celý rok tvrdě pracoval,“ řekla paní Charlotte s tím, že muž byl se stejným pasem v Turecku i loni.
„Tam to prostě orazítkovali a bez problémů nás pustili,“ dodala v narážce na argument pracovníků letecké společnosti, že cestovní doklad by v cílové zemi neprošel hraniční kontrolou.
„Byl s tímto pasem i v Thajsku. Kdybychom si mysleli, že je poškozený, objednali bychom nový. V dnešní době a s dnešními cenami bychom to určitě neriskovali,“ uvedla dále paní Charlotte.
Zklamání, uvedla manželka
Letecká společnost incident zatím nechtěla komentovat s tím, že věc prošetřuje. Poukázala nicméně na vládní předpis, který řeší, kdy je možné klasifikovat osobní doklad jako poškozený. To platí v případě, že jsou některé údaje nečitelné nebo když jsou na stránkách skvrny od inkoustu.
Family claim they 'lost' £2,500 holiday in Turkey due to 'petty' staff https://t.co/z4LjAMsUX9 via @MailOnline
— Heather Venter (@heather_venter) May 20, 2024
Paní Charlotte označila chování pracovníků letecké společnosti za malicherné a za „velké zklamání“. Podobně se vyjadřovali uživatelé sociálních sítí. „Kde je ten inkoust?“ otázal se jeden diskutující.
„To si děláte legraci! Vždyť to vypadá jako součást pasu,“ reagoval druhý. „Mně se to zdá být v pořádku. A co se stane, když si lidé na dovolené omylem pas namočí? Určitě bych si s někým promluvil, aby vám vrátili peníze,“ radil další.