Článek
Cestu z ostrova Menorca ve Středozemním moři do anglického Birminghamu měli rodiče s desetiletou dcerou absolvovat vedle sebe v zadní části letadla. Po nástupu s platnými letenkami, za něž zaplatili celkem v přepočtu asi 35 tisíc korun, na ně však čekal místo sedadel pouze prázdný prostor na podlaze.
Family Was Forced To Sit On The FLOOR For Their Two-Hour TUI Flight After Discovering Their Seats Didn’t Exist After Boarding The Plane From Menorcahttps://t.co/Y4aAnoFiRC pic.twitter.com/dJEBjl2ChC
— News Break World (@NewsBreakWorld1) 14. ledna 2019
Vzhledem k tomu, že v letadle po nastoupení všech cestujících zůstalo jedno volné sedadlo, mohla alespoň dcera Brooke sedět, jak se sluší a patří. Její rodiče ale museli vzít zavděk kobercem na podlaze, a protože rodina by měla držet pospolu, i desetiletá dívka se nakonec přesunula zpět za rodiči a usadila se mezi ně na zem.
Úsměv nestačil
Palubní personál byl natolik vytížený poskytováním servisu ostatním cestujícím, že byla situace na místě vyřešena pouze poděkováním za pochopení. Když se později nespokojená matka obrátila na aerolinky, byla už o něco úspěšnější.
Tentokrát jí byl nabídnut úsměv a 30 liber (asi 850 Kč). Ani to však rodinu neuspokojilo, a tak se rozhodla obrátit na televizní pořad Rip off Britain, jenž se věnuje nespokojeným zákazníkům.
Aerolinky TUI náhle vrátily rodině celou částku a vedení společnosti vysvětlilo, že na poslední chvíli proběhla změna typu letadla, v němž byl jiný počet sedadel. Společnost se také rozhodla kontaktovat rodinu, aby se jí osobně omluvila.
Úřad pro civilní letectví pro server BBC uvedl, že pasažérům může být v takovéto situaci nabídnuto místo k sezení v jiné části letadla, v jistých případech i na místech sedadel pro personál. Není ale možné nechat cestující sedět na zemi, kde nejsou vybaveni ani bezpečnostními pásy.