Článek
Kapitán Královské letectva (RAF) John Alcock a námořní poručík Arthur Whitten-Brown se 14. června roku 1919 vydali z kanadského ostrova Newfoundland směrem k britským břehům.
Nevyžádaný doprovod jim dělaly sněhové bouře i technické problémy, přesto se oba muži po 15 hodinách a 57 minutách dostali do irského pobřežního městečka Clifden na západní straně Britských ostrovů.
Přistání na měkkém rašeliništi však neprobíhalo zcela hladce. Dvojplošník Vickers Vimy byl při přistávacím manévru poničen a oba piloti lehce zraněni. Některé části letadla se staly cenným suvenýrem místních obyvatel, podstatnější část letounu je však vystavena v RAF muzeu v anglickém Staffordu. Motor putoval do muzea Rolls-Royce do nedalekého města Derby.
Alcock zemřel téhož roku
Oba piloti byli později v Londýně vítáni jako hrdinové a obdrželi cenu udělovanou novinami Daily Mail, která kromě jiného obnášela i finanční prémii ve výši 10 tisíc liber. V dnešní hodnotě peněz by se jednalo přibližně o 450 tisíc liber, tedy asi 13 milionů korun.
Ze získaných peněz se však Alcock příliš dlouho neradoval. Zahynul ve Francii při letecké nehodě v prosinci téhož roku. Whitten-Brownův osud byl příznivější. Během druhé světové války sloužil až do roku 1943 u letectva, kdy musel ze zdravotních důvodů službu ukončit. Zemřel v roce 1948.