Článek
Za konceptem stojí společnost Kowagarasetai, podle níž je její dům hrůzy světový unikát.
„Věděl jsem, že s koronavirem tu nebude možnost, abychom měli tradiční strašidelný dům, kde se křičí a vše se odehrává na malém vyhrazeném místě,“ uvedl zakladatel společnosti Kenta Iwana. „Když jsem četl, že se opět dostávají do módy autokina, vnuklo mi to myšlenku,“ doplnil.
Drive-in dům hrůzy se nachází v centru Tokia a dává návštěvníkům možnost prožít zombie apokalypsu v bezpečí vozidla. Lidé mohou dorazit ve svém vlastním autě, nebo si ho na místě zapůjčit. Stačí přijet, vypnout motor, počkat až se uzavřou garážová vrata a děsivý příběh může začít.
At a time when excessive exhalation is discouraged because of the Covid-19 pandemic, a Japanese company has created an attraction that follows social distancing guidelines yet remains absolutely terrifying — a drive-in haunted house https://t.co/9tUz2GkyD6
— CNN (@CNN) August 15, 2020
„Říká se, že v těchto místech útočí duchové na lidi. Zatrubte třikrát, pokud se chcete dozvědět více,“ říká hlas z malých reproduktorů, které návštěvníci na začátku obdrží. Další čtvrt hodinu se po autě sápou zombie a další nestvůry, které auto pořádně zamažou krví.
Je o něj velký zájem
Vzhledem ke koronavirové epidemii dbá společnost na dodržování hygienických opatření. Každé auto je proto nejprve vydezinfikováno, aby se minimalizovalo riziko pro herce. Vypůjčená auta jsou přetažena igelitem, který se po každém představení mění. Po skončení zážitku se vozidla opětovně čistí od umělé krve.
„Nemůžeme vyčistit každou kapku, ale auto bude dost čisté, aby mohlo znovu na ulici,“ uvedl Iwana s tím, že si lidé mohou připlatit i za extra krvavý zážitek.
V Japonsku jsou duchařské příběhy velmi populární, obzvláště během léta, kdy si jejich vyprávěním lidé krátí horké letní noci. Podle zakladatele společnosti jsou neodmyslitelnou součástí života.
„Duchové jsou pro mě jako Pokémoni,“ naráží Iwana na populární animovaný seriál pocházející právě z Japonska.
O drive-in dům hrůzy je od jeho otevření v červenci nebývalý zájem. Původně mělo jít o sezonní atrakci, lístky se ale vyprodaly během jediného dne a nyní na zážitek čeká více než tisícovka lidí. S vlastním autem vyjde návštěva v přepočtu na 1650 korun, se zapůjčeným je o zhruba dvě stě korun dražší.