Hlavní obsah

První cestovky chystají odškodnění klientů kvůli zmatkům s kufry na pražském letišti

Vzhledem ke komplikacím s doručením zavazadel do cílových destinací z pražského letiště se cestovní kanceláře EXIM tours a Fischer společně s ERV Pojišťovnou dohodly na vyplácení kompenzací klientům, které problém postihl. Všichni klienti, kteří měli koupený zájezd začínající po 30. červnu 2024, mají v případě zpoždění zavazadel nárok na finanční kompenzaci. A to i v případě, že to nebylo součástí jejich původního pojištění u ERV, se kterou zmíněné cestovky spolupracují.

Foto: Pavel Jaňurek, Novinky

Dovolená bez kufru s věcmi dokáže dovolenou pokazit. Problémy může nadělat i jeden den, natož více

Článek

„Nárok na kompenzaci zákazníkům vzniká, pakliže zavazadlo není doručeno do destinace do 12 hodin od příletu. Počínaje touto dobou má klient nárok na kompenzaci na základě doložených účtů za každých dalších 12 hodin do výše 5000 Kč, a to až do maximální výše 10 000 Kč. Pojišťovna uhradí výlohy na nákup nezbytných náhradních věcí odpovídajících účelu cesty, zejména pak základních hygienických potřeb a oblečení,“ informoval Novinky Jan Bezděk, vedoucí komunikace skupiny DER Touristik, která tyto dvě velké cestovní kanceláře sdružuje.

„Věříme, že se situace stabilizovala a ke zpoždění zavazadel bude docházet jen ve výjimečných případech. Pro takové situace ale chceme, aby měl klient naprostou jistotu, že má nárok na patřičnou a rychlou kompenzaci. Klientům, kteří si budou zájezd teprve kupovat, nabídneme od příštího týdne novou variantu nejpoužívanějšího pojištění ERV Evropa+, která bude nově obsahovat kompenzaci při zpoždění zavazadel. Pojistné se tím zvýší o 40 Kč na osobu,“ dodal Bezděk s tím, že ti klienti, kteří mají již koupený zájezd s pojištěním, ač bez pojištění kufrů, tak se jim ono pojištění vztahuje i na případné zpoždění zavazadel.

Krizová situace zažehnána

Letiště Václava Havla Praha od neděle 30. června do úterý 2. července evidovalo problémové odbavení u devíti odletů. Tato fráze znamená to, že letadla odletěla do cílových destinací bez naložených zavazadel cestujících, protože se v rámci časového harmonogramu nestihla jejich bagáž naložit. Situace se týkala handlingové společnosti Czech Airlines Handling, která odbavuje mimo jiné charterové lety společnosti Smartwings.

Podle stížností českých dovolenkářů čekali mnozí z nich na doručení zavazadla i několik dnů. Letiště Praha informovalo, že se komplikace na nakládce a vykládce postupně podařilo stabilizovat díky posílení personálních kapacit z řad administrativních pracovníků Letiště Praha. V dalších týdnech má pak dojít k navýšení kapacit pomocí personálních agentur.

Léky a kartáček mějte u sebe

S problémy se mohou setkávat i ti, kteří na Letiště Praha přiletí. Vykládka zavazadel může být pomalejší, než bývá běžné. Letiště tak doporučilo těm, kteří budou na zavazadla čekat déle než hodinu, aby vyplnili reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti a zavazadlo jim bude během jednoho až tří pracovních dnů doručeno zdarma na uvedenou kontaktní adresu ve formuláři.

Navzdory tomu, že už by aktuální situace na letišti měla být poměrně standardní, letiště i cestovní kanceláře doporučují cestujícím, aby si do příručního zavazadla vždy brali nejnutnější léky a hygienické potřeby. To je koneckonců něco, co je v letecké dopravě doporučováno dlouhodobě.

Výběr článků

Načítám