Článek
Vážení cestujících není ničím neobvyklým, v posledních letech ho provedly mimo jiné i Air New Zealand či Korean Air. Nasbíraná data se využívají k vypočtení rovnováhy letadla pro vzlet a přistání a musejí se každých pět let aktualizovat, informoval Independent.
Finský dopravce Finnair pro server poznamenal, že vážení je nejen zcela dobrovolné, ale také anonymní. Hodnoty se nikdo další nedozví.
Šéf pozemního provozu aerolinek Satu Munnakka uvedl, že data jsou důležitá k bezpečnému provozu letadla. „V žádném případě ale nedochází k propojení osobních dat cestujících. Zaznamenáváme celkovou váhu a také další informace o pasažérech a jejich příručních zavazadlech, ale nechceme vědět jména ani číslo rezervace,“ upřesnil Munnakka.
Jakmile budou nová čísla vyhodnocena, budou se používat pro výpočty mezi léty 2025 a 2030.
V letectví existují i názory, že by se cestující měli vážit před každým letem. Přesnější výpočty, které by neoperovaly pouze s průměrnými hodnotami, by totiž pomohly snížit například množství spotřebovaného paliva, a tím pádem i zmenšit uhlíkovou stopu a dopady na životní prostředí.