Článek
Dvojice lanovek s mezistanicemi na centrálním dopravním terminálu může špindlerovské areály v Medvědíně a Svatém Petru propojit do čtyř let.
„Termíny neříkáme, protože nikdy nevyšly. Jedna spojovací kabinová lanovka povede z poloviny kopce Medvědín k dopravnímu terminálu, odkud lze pokračovat novou šestisedačkou do koruny sjezdovky Hromovka,“ popsal ředitel špindlerovského skiareálu René Hroneš reálný plán, o který ve Špindlu usilují deset let. Lyžaři zaparkují na parkovišti terminálu na kraji Špindlu, odkud mohou pokračovat na takřka kteroukoliv sjezdovku.
Lyžaři doposud musejí mezi Medvědínem a Svatým Petrem pendlovat skibusy nebo auty, což neúměrně zatěžuje dopravu v krkonošském městečku. Propojení obou areálů lanovkami Špindlu výrazně uleví od smogu z výfukových plynů. Vyšší kapacita sjezdových tratí učiní lyžování bezpečnějším.
Ve Špindlerově Mlýně lze lyžování chytře zlevnit
Projekt za miliardu korun počítá s rozšířením současných 25 kilometrů sjezdovek na čtyřicet. „Tolik peněz najednou na horách v Česku doposud nikdo nikdy neinvestoval. Získali jsme kladné stanovisko o vlivu stavby na životní prostředí, což bylo zásadní, a nyní připravujeme územní a stavební řízení,“ podotkl Hroneš.
Skipasy přes e-shop budou na Špičáku levnější
Peníze na propojení dvojice sousedních skiareálů v západních Krkonoších budou naopak horko těžko shánět v Rokytnici nad Jizerou a Harrachově. Snaha popojit obě střediska dospěla po patnácti letech do fáze obecné studie.
„Nyní pracujeme na hydrogeologické studii, která počítá s retenčními nádržemi pro technické zasněžování sjezdovek. Města Rokytnice a Harrachov musí lokality dotčené propojením obou středisek zanést do územních plánů. To může trvat tři roky. Potom uvidíme, jestli se najde někdo ochotný to zainvestovat,“ přiblížil předseda představenstva TJ Rokytnice René Roštejnský běh na dlouhou trať, odhadovaný na příštích minimálně deset let.
Může se vám hodit na Firmy.cz: