Článek
Praha bude nadále pokračovat v kampani podporující turismus, který je letos zasažen dopady pandemie nemoci covid-19 a zaznamenává miliardové ztráty.
„Tento materiál (koncepce) vznikal několik měsíců a na jeho začátku byla potřeba postavit se čelem k overturismu, který nás léta trápil. Nyní jsou ulice prázdné, ale tento stav není finální a doufáme, že se budou turisté vracet a turistický ruch se obnoví. A na tu dobu chceme být připraveni,“ uvedla pražská radní Hana Třeštíková (Praha sobě).
Koncepce má zohlednit, co město potřebuje a jak s turismem nakládat. „Chceme vyjádřit změnu pohledu na podobu turismu, kdy více neznamená lépe. Dáváme důraz na udržitelný rozvoj města, respekt ke kulturnímu dědictví a životu obyvatel města,“ dodala Třeštíková.
Pryč z centra
Prague City Tourism (PCT) má nyní podle Adamcové připraven a rozpracován 58 projektů, které mají pomoci zkvalitnit podobu turismu. Z evropských fondů chce PCT získat peníze na vytvoření aplikace, která by umožnila řídit tok turistů a zasílat jim informace.
Připravovány jsou nové trasy, které by turisty odvedly z přeplněného centra, a vzniknout má nová turistická karta Prague Visitor Pass, která nabídne benefity, slevy a další výhody.