Hlavní obsah

Praha bude lákat české turisty na pivní gastronomii

Praha plánuje domácí turisty vábit na pivní gastronomii. Pražská informační služba (PIS) proto 27. října zahájí kampaň za zhruba milión korun. Tři desítky hotelů při ní do konce listopadu nabídnou ubytování za výhodnější ceny. Turisté obdrží speciálního pivního průvodce a Pivní kuponovou knížku, s níž dostane ve vybraných podnicích piva zdarma, dárky či volné vstupy.

Foto: Profimedia.cz

Právě pivo má do české metropole přivábit tuzemské turisty.

Článek

V Praze je podle marketingové ředitelky PIS Kateřiny Pavlitové v současné době zhruba 25 minipivovarů a stále přibývají nové. „Momentálně se v Praze vaří na 20 různých druhů piva, což bylo dříve úplně nemyslitelné," uvedl prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň. Zatímco ještě v polovině 90. let minulého století pivní nabídku v Praze tvořil pouze ležák, dnes je nabídka díky trendu minipivovarů mnohonásobně širší.

Pivní pestrost v české metropoli je dnes podle Šuráně jedna z největších v Evropě. Zároveň se výrazně zvýšila pivní kultura v pražských hospodách a restauracích. „Pivo se začíná dostávat na tu úroveň, kde by mělo být," poznamenal. Do Prahy například již dnes téměř nejezdí výpravy mladých Britů, kteří do české metropole před pár lety ve velkém počtu směřovali za vidinou levného alkoholu a nočního života.

Pro objednání noclehu v rámci akce bude zájemcům sloužit formulář na speciálních webových stránkách, které naleznete zde. Po příjezdu si turisté v hotelu vyzvednou tištěného pivního průvodce Prahou a kuponóvou knížku. V průvodci najdou tipy, které pivnice, pivovary, pivní bary i pivní lázně mohou v Praze navštívit. Kupónová knížka zahrnuje na 40 speciálních nabídek. V jejich rámci lidé dostanou ve vybraných podnicích za svou útratu pivo navíc zdarma, dárek nebo možnost exkurze do pivovaru.

V sousedních státech je to jinak

Podle Otakara Johna z Asociace hotelů a restaurací ČR přespává v pražských hotelech oproti srovnatelným turistickým destinacím v zahraničí stále velmi málo domácích turistů, ačkoliv v posledních letech jejich podíl roste. Z ročních zhruba 13,5 miliónu přenocování v Praze představuje česká klientela jen desetinu. Například ve Vídni tvoří rakouští hosté čtvrtinu a v Berlíně Němci až 60 procent hotelových klientů. Pivní kampaň by měla pomoci nalákat české návštěvníky do Prahy.

„Řada našich členských hotelů přišla s velmi zajímavými nabídkami," podotkl John s tím, že jedním z důvodu načasování kampaně na konec října a listopad je skutečnost, že hlavní turistická sezóna již skončila. Do akce se zapojí okolo 30 tří– až pětihvězdičkových hotelů. Slevy by mohly dosahovat 30 až 40 procent z cen běžných v tomto období a budou se pohybovat podle kategorie hotelu a destinace zhruba od 900 do 2500 Kč včetně snídaně.

Výběr článků

Načítám