Článek
Aerolinky tvrdí, že její kóje by změnily pravidla hry. V každém letadle by ovšem bylo k dispozici jen jedno „hnízdo“, podle všeho by si ho cestující přikupovali ke standardnímu sedadlu, aby se mohli několik hodin vyspat, a v cíli tak byli svěží.
Každá kóje má disponovat šesti kapslemi s postelemi, které budou nad sebou jako palandy. Nebudou v nich chybět polštáře, peřiny nebo i závěsy pro větší soukromí, stejně tak osvětlení.
Zákazníci si postel zatím rezervovat nemohou, jedná se o koncept a společnost Air New Zealand se rozhodne až v příštím roce, zda Skynest v této podobě skutečně použije. Rovněž není známo, na jakých linkách by se s kójemi mohli cestující setkat, ani na kolik by vyšly. Je však zřejmé, že budou využity na dlouhých letech, například z Aucklandu do New Yorku.
I pro další společnosti
Patentované kóje by mohly v budoucnu využívat i další společnosti. „Budoucnost létání na dálkových linkách vidíme v tom, že si budou moci zákazníci ekonomické třídy přikoupit Economy Skynest, dopřát si kvalitní odpočinek a do destinace dorazit přichystaní. Tohle mění pravidla hry na mnoha úrovních,“ uvedla generální manažerka pro zákaznickou zkušenost společnosti Air New Zealand Nikki Goodmanová.
Postele v letadle jsou dosud výsadou pasažérů cestujících ve vyšších třídách. Kóje s lůžky mají například společnosti Qatar Airways nebo Singapore Airlines. V posledních letech se ale hovoří o postelích i pro ekonomickou třídu. V roce 2018 výrobce letadel Airbus oznámil, že chystá speciální lůžkovou úpravu pro letouny typu A330.