Hlavní obsah

Posázaví má být protkané cyklostezkami

Pro turisty atraktivní oblast Posázaví by v budoucnu měla protkat síť páteřních cyklostezek. Počítá s tím koncepce cykloturistiky, kterou schválil Středočeský kraj a která by se měla v následujících letech konečně začít realizovat.

Foto: Profimedia.cz

V Posázaví mají vyrůst nové cyklostezky (ilustrační foto).

Článek

Vedení kraje už dříve připustilo, že region ve stavbě tras zaostává, a chce, aby se na vzniku stezek podílely především obce, jimž pak kraj náklady spojené s přípravou proplatí. Právě o tom jednali před pár dny v Benešově zástupci kraje se starosty a starostkami z osmnácti posázavských obcí.

„Cílem setkání byla dohoda na společném postupu, který urychlí především projektovou přípravu a poté i následnou realizaci cyklostezek,“ řekl Václav Pošmurný, odborný konzultant společnosti Posázaví, která na území turistické oblasti působí jako organizace zajišťující destinační management.

Olačka nebo štrample. V Poodří mají cyklostezku popsanou místním nářečím

Tipy na výlety

„O některých projektech se mluví skoro deset let, nyní bychom se měli začít posouvat blíže k jejich realizaci,“ dodal Pošmurný. Podle schválené koncepce má Středočeský kraj plně financovat projektovou přípravu, výstavbu a provozní údržbu dálkových páteřních cyklotras.

Vyroste několik lávek

Turistické oblasti Posázaví se dotýkají tři hlavní trasy, a to Vltavská, Greenway Praha–Vídeň a Posázavská. Na nich je však několik problematických úseků. Kraj bude muset vyřešit například u dálkové páteřní trasy č. 7 Vltavská její problematické vedení v úseku Praha–Štěchovice nebo připojení lávky pro pěší a cyklisty k železničnímu mostu mezi Skochovicemi a Měchenicemi.

„Nejvíc změn ale čeká dálkovou páteřní trasu č. 19 Posázavskou, která si kromě celkové modernizace a přeložení některých úseků vyžádá také výstavbu několika lávek přes řeku Sázavu a potok Mnichovku,“ uvedla Jaroslava Tůmová ze společnosti Posázaví.

Pokud obce vezmou přípravu cyklostezek na sebe, kraj s nimi uzavře před zahájením prací smlouvu o spolupráci, ve které se zaváže k úhradě nákladů spojených s přípravou. V případě stavby páteřních tras nemá spoluúčast obcí přesáhnout 20 procent, zbytek by měly uhradit prostředky Státního fondu dopravní infrastruktury nebo evropské dotace.

Beskydy na elektrokole. Lysou horu zdolají i netrénovaní

Tipy na výlety

Výběr článků

Načítám