Hlavní obsah

Počet odbavených na brněnském letišti loni poprvé překročil 600 tisíc

Vzdušný přístav v Brně má za sebou historicky nejúspěšnější rok. Loni zde odbavili 686 867 cestujících, čímž se dokonce podařilo překonat dosud neúspěšnější rok 2011, kdy bylo odbaveno 558 tisíc cestujících. Nejvíce se létalo v létě, kdy od června do září letištěm prošlo téměř 550 tisíc cestujících.

Foto: Archiv Letiště Brno

Letiště Brno z ptačí perspektivy

Článek

Destinací s největším počtem odbavených cestujících během loňského roku byl opět Londýn. Celoroční pravidelnou linku do Stanstedu využilo v průběhu roku přes 110 tisíc cestujících.

Pomyslnou druhou příčku v oblíbenosti obsadila turecká Antalya, následovala egyptská Marsa Alam, egyptské letovisko Hurghada a bulharský Burgas.

Druhou pravidelnou linku do italského Bergama využilo v období březen-říjen téměř 20 tisíc cestujících. Celkový počet pohybů letadel se na tuřanském letišti dohromady vyšplhal lehce nad 25 tisíc. Dohromady byly v nabídce lety do 29 destinací.

Z Brna do Thajska za jedenáct hodin. První přímý let je již ve vzduchu

Cestování

Nově i z Brna do Thajska

Mezi novinky loňské sezony se řadila například portugalská Madeira, albánská Tirana, černohorský Tivat, či španělská Fuerteventura.

„Nabídka letů z brněnského letiště by se měla letos velmi podobat té loňské. Mezi novinky bude patřit například egyptská Marsa Matrouh, Kypr či Dalamán na Egejské riviéře v Turecku. V prosinci jsme navíc odbavili historicky první dálkový let s cestujícími do thajského Phuketu,“ uvedl Jiří Filip, člen představenstva společnosti Letiště Brno, a. s.

Doplnil, že na thajský ostrov se nyní létá jednou týdně až do konce března. „Dále se nám po zimní přestávce bude vracet pravidelná linka do italského Bergama provozovaná leteckou společností Ryanair, oproti minulému roku nyní ovšem s vyšším počtem rotací,“ připomněl Filip.

Nákladu je také víc

Čilý ruch se loni opět odehrával také v cargo sektoru, v rámci kterého operují svoje lety společnosti FedEx a DHL v každodenním spojení se svými centrálními překladišti v Paříži, v Liege a v Lipsku. Celkově bylo loni odbaveno 11 653 tun nákladu, což je mírný nárůst oproti roku 2022. Zásadní vliv na cargo sektor mělo zavedení pravidelné linky DHL v roce 2020, které letišti pomohlo překlenout náročné covidové období. Od roku 2021 se tedy objem v cargo sektoru takřka ztrojnásobil.

Foto: Archiv Letiště Brno

Nejvytíženější linka vedla na londýnské spádové letiště Stanstead. Obsluhuje ji společnost Ryanair.

Letiště loni investovalo zhruba třicet milionů korun do oprav letištních pohybových ploch a provozního vybavení. Větší úpravy se dotkly zejména západní stojánky.

„Letos investujeme například 35 milionů korun do rozšíření střední stojánky a parkoviště pro cestující. Kromě toho průběžně modernizujeme technické vybavení pro odbavení letadel, odmrazovací vozidla či nakladače kontejnerů pro cargo přepravu,“ vysvětlil Filip.

Například v nedávné době letiště uvedlo do provozu nový pár nástupních schodů, který umožní komfortní nástup i výstup cestujících například do letadel typu B787 Dreamliner.

Ve strategických plánech letiště se také počítá s rozvojem východní části letiště. Zde by pak mohl vzniknout hangár pro údržbu letadel či nová stanice Letecké záchranné služby a kýžený prostor pro další rozvoj všeobecného letectví.

„Východní část letiště je pro nás klíčová z hlediska strategie, kterou je rozvíjet letiště jako multifunkční centrum pro různé typy letecké dopravy,“ dodal Filip.

Karlovarské letiště nabídne sedm destinací, včetně pravidelné linky do Izraele

Cestování

17 hodin v letadle? Chystá se nové ultra dlouhé spojení

Cestování

Výběr článků

Načítám