Článek
S návrhem systému přišel poprvé v roce 2013 spoluzakladatel společnosti Tesla Motors Elon Musk a trasa měla spojit Los Angeles se San Franciscem. Projekt ovšem nedostal zelenou především kvůli rozsahu stavby a nevyzkoušené technologii.
Dubaj si na obdobném projektu plácla s losangeleskou firmou Hyperloop One, která už pracuje na podrobných návrzích, jak propojit Dubaj, Abú Dhabí a další lokality, mezi které by v budoucnu měla patřit také Saudská Arábie nebo ostrovní stát Bahrajn. Zatím je nejasné, na kolik celý projekt vyjde a také kdo konkrétně ho bude financovat.
Manažer vývoje Chris Vasquez pro AP řekl, že vlády bývají většinou ohledně takto pokročilých technologií ochotné spolupracovat, obzvlášť když se jedná o tak moderní metropoli jakou je Dubaj. „Vzhledem k takovému novému systému dopravy bude třeba vyřešit spoustu regulací a restrikcí. Počítám, že se projekt nespustí dříve než v roce 2020,“ tvrdí. Dodává, že železnice musí být ovšem navržena tak, aby vlaky na určité vzdálenosti dokázaly takto vysokou rychlost vůbec vyvinout.
Revoluce v dopravě
Vítěznou společností, která má navrhnout speciální vlaky, se stala tranzitní společnost Systra, která má sídlo v Paříži. Členka týmu Paola Arrelan tvrdí, že koncept, se kterým firma Hyperloop One přišla je revoluční a mohl by zcela změnit způsob, jakým lidé cestují. „Poslední podobná změna se podle mě udála se zavedením rychlovlaků TGV a možná ještě za doby concordů, ale ty už v současnosti neexistují,“ říká.
Zatímco concordy podle ní nebyly však dostupné pro každého, nový revoluční systém by měl být prakticky přístupný všem. „Myslím si, že se nebude jednat o až tak moc nákladný projekt. V budoucnosti budeme všichni moci něčím podobně rychlým cestovat. Přijde mi to vzrušující,“ dodává Arrelano.
Koncept Hyperloop, který v češtině znamená hypersmyčka, je založen na pohybu přetlakových kapslí podtlakovými trubkovými tunely.