Článek
„Cestovní ruch se v posledních třech letech zásadně proměnil,“ uvedla náměstkyně primátora Lucie Kantorová (ANO). „Plzeň na to včas zareagovala tím, že více svých marketingových aktivit zaměřuje na domácí trh,“ dodala.
Časy, kdy ze zahraničí přijížděla většina hostů, jsou pryč, ubyli především Asiaté. A mění se nejen skladba návštěvníků, ale i jejich chování. Místo dlouhodobého plánování se rozhodují spíše na poslední chvíli.
Akvapark chybí místním, turistům ne
Názory místních a turistů na město se často liší. Plzeňané jsou podle průzkumu skutečně hrdí patrioti a návštěvníkům by doporučili k návštěvě tolik cílů, že se to nedá za běžnou dovolenou zvládnout. Na druhou stranu jsou kritičtější k čistotě a bezpečnosti, tedy k oblastem, které přitom většina hostů nevnímá jako zásadní problém.
Různě vyzněly i třeba odpovědi na to, zda by atraktivitu města zvýšil akvapark nebo zrekonstruované městské lázně. Místní soudí, že ano, turisté by spíše uvítali lepší infrastrukturu pro cyklisty.
A co se lidem vybaví, když se řekne Plzeň? Žádné překvapení. S drtivou převahou vede s 66 procenty pivo. Na druhém místě je se sedmi procenty katedrála a fotbal. Zato třeba na Adolfa Loose si na první dobrou vzpomnělo jen 1,3 procenta dotázaných.