Článek
Společnost loni na podzim podnikla v rámci projektu Sunrise sérii testovacích letů ze Sydney do Londýna a New Yorku, při kterých se mělo zjistit, jaký vliv na lidské tělo bude mít dlouhý pobyt na palubě letadla. Pokořila při tom mimoděk dva rekordy, a to za nejdelší let uskutečněný osobní přepravní společností, co se vzdálenosti i času týče. Let z New Yorku do Sydney zvládlo letadlo za něco málo přes 19 hodin a urazilo kolem 17 800 kilometrů.
Roušky i po pandemii? Na letištích a v letadlech budou zřejmě povinné
Plánované spuštění pravidelné linky ze Sydney do Londýna se přesto posune. Důvodem je pandemie koronaviru, která letecký průmysl uvrhla do krize. „Projekt Sunrise má velký potenciál, ale teď není ten správný čas, když vezmeme v potaz, jaký vliv má covid-19 na cestování po celém světě,“ uvedl šéf společnosti Alan Joyce.
Doplnil, že i nadále se povedou diskuze se společností Airbus, která měla pro tyto dálkové trasy speciálně modifikovat svá letadla typu A350. „V zotavovací fázi po koronaviru by nebylo vhodné, abychom objednávali velké množství letadel, protože by nás to stálo množství peněz,“ vysvětlil Joyce s tím, že projekt určitě nejde k ledu úplně, ale jeho spuštění je teď záležitostí mnohem delšího časového horizontu.
Nejdelší pravidelnou komerční linku obvykle provozují Singapore Airlines, které létají ze Singapuru do New Yorku. Je dlouhá kolem 15 343 kilometrů, let trvá zhruba 18 hodin či déle. Rekord jim v březnu ovšem kvůli výjimečným okolnostem uzmula společnost Air Tahiti Nui vezoucí pasažéry z Francouzské Polynésie do Francie. Letadlo si nemohlo udělat obvyklé mezipřistání v Los Angeles, a tak bylo nuceno trasu zvládnout bez zastávky. Vzdálenost přes 15 715 kilometrů urazilo za 15 hodin a 45 minut.