Hlavní obsah

Piloti si spletli cíl a dopravili cestující do jiné destinace

Novinky, Michael Švarc

K úsměvné situaci došlo před několika dny na vnitrostátním letu v Nepálu. Piloti aerolinek Buddha Air si spletli destinaci a omylem cestující odvezli do špatného města. K chybě zřejmě došlo při komunikaci mezi pozemní posádkou a pilotem. Do svého cíle se pasažéři ale nakonec dostali.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Na palubě letu z Káthmándú bylo 18. prosince celkem 69 cestujících, kteří měli za to, že letí do Janakpuru na jihovýchodu země. Místo toho však skončili v Pokhaře ve středním Nepálu, uvádí server Independent.

Má se za to, že jde o výsledek lidské chyby. „Došlo zřejmě ke špatné komunikaci mezi pozemním personálem a pilotem,“ uvedl mluvčí společnosti Buddha Air. Doplnil, že piloti se patrně nepodívali do cestovních dokumentů pasažérů.

Bezpečnost ohrožena nebyla

Nepříznivé počasí navíc vedlo k tomu, že se aerolinie snažily co nejlépe využít časové sloty pro odlet. Lety do Pokhary byly realizovány pouze do tří hodin odpoledne, poté aerolinky změnily čísla letu a přeřadily cestující mířící do Janakpuru. Přestože z hlediska dokumentace bylo vše správně, nikdo neinformoval piloty a ti se tak vypravili do jiné destinace. „Kvůli počasí se zkrátka více soustředili na řízení letadla,“ vysvětlil mluvčí.

Incident podle někdejšího šéfa nepálského úřadu pro civilní letectví Ratny Manandhara není chybou v bezpečnostních protokolech, jde o obyčejné lidské selhání. „Kvůli takovým chybám trpí hlavně cestující. Na druhou stranu i aerolinky ponesou ztráty,“ uvedl.

Cestující se nicméně ještě tentýž den dostali do původně plánované destinace. Aerolinky nyní podrobněji prošetří, jak k chybě došlo.

Aerolinka vyhradí v letadle místo pro cestující, kteří odmítnou roušku

Cestování

Výběr článků

Načítám