Článek
Na palubě letu z Káthmándú bylo 18. prosince celkem 69 cestujících, kteří měli za to, že letí do Janakpuru na jihovýchodu země. Místo toho však skončili v Pokhaře ve středním Nepálu, uvádí server Independent.
Má se za to, že jde o výsledek lidské chyby. „Došlo zřejmě ke špatné komunikaci mezi pozemním personálem a pilotem,“ uvedl mluvčí společnosti Buddha Air. Doplnil, že piloti se patrně nepodívali do cestovních dokumentů pasažérů.
Bezpečnost ohrožena nebyla
Nepříznivé počasí navíc vedlo k tomu, že se aerolinie snažily co nejlépe využít časové sloty pro odlet. Lety do Pokhary byly realizovány pouze do tří hodin odpoledne, poté aerolinky změnily čísla letu a přeřadily cestující mířící do Janakpuru. Přestože z hlediska dokumentace bylo vše správně, nikdo neinformoval piloty a ti se tak vypravili do jiné destinace. „Kvůli počasí se zkrátka více soustředili na řízení letadla,“ vysvětlil mluvčí.
Incident podle někdejšího šéfa nepálského úřadu pro civilní letectví Ratny Manandhara není chybou v bezpečnostních protokolech, jde o obyčejné lidské selhání. „Kvůli takovým chybám trpí hlavně cestující. Na druhou stranu i aerolinky ponesou ztráty,“ uvedl.
Cestující se nicméně ještě tentýž den dostali do původně plánované destinace. Aerolinky nyní podrobněji prošetří, jak k chybě došlo.