Článek
Po ničivém tsunami, při němž zemřelo na 250 lidí, byly zničeny prakticky všechny pláže na západním pobřeží ostrova. Drasticky tak klesla návštěvnost ze zhruba tří miliónů na 1,3 miliónu turistů. Po 14 letech se ale situace obrátila k lepšímu, protože exotický ráj trhá v návštěvnosti nové rekordy. Luxusní hotelové řetězce tam otevírají své pobočky a zvyšují tak prestiž ostrova.
Phuket, který v minulosti žil především z rybaření a hornictví, nyní plně spoléhá na turismus, stal se navíc celoroční destinací — množství návštěvníků na ostrov míří i mimo hlavní sezónu. Láká je tam kombinace krásných pláží, scenérií, jídla, ale i tradiční kultury. Ulice ožívají i díky festivalům.
Číňané hodně utrácejí
Nejvíce návštěvníků je z Číny. „V minulosti k nám jezdili především turisté z Evropy, Austrálie a Ameriky, kteří chtěli strávit dovolenou odpočíváním na plážích. Nyní jsou dominantní skupinou Číňané, tvoří asi polovinu z celkového počtu hostů,“ tvrdí manažer jedné z místních restaurací Wiwan Bumrungwong.
Po celém ostrově se také staví nejrůznější zařízení. Hotely rozšiřují svoje kapacity a cílí více na turisty, kteří přijedou na kratší dobu, ale zase víc utratí. „Myslím, že Thajsko je skvělou destinací pro hodně lidí z celého světa, a Phuket obzvlášť,“ tvrdí výkonný ředitel jednoho z lokálních resortů Jumpol Hiran. Číňané jsou podle něj právě jednou ze skupin, která hodně utrácí a která posouvá standardy na Phuketu výš.
Podle Billa Barneta, ředitele organizace C9 Hotelworks, která na ostrově monitoruje turismus, vše naznačuje tomu, že počty návštěvníků budou i nadále růst. Phuket by tak měl svůj dosavadní rekord opětovně pokořit.