Článek
Předpokládané náklady na realizaci jsou zhruba 45 milionů korun, přičemž většinu, zhruba 35 milionů, má pokrýt dotace Evropské unie. Konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).
„Jsme moc rádi, že se nám podařilo získat dotaci z IROP na vybudování dalšího úseku Cyklostezky Ohře, protože tato cyklostezka patří mezi nejoblíbenější a zároveň nejnavštěvovanější cyklistické trasy v regionu,“ uvedl karlovarský hejtman Petr Kulhánek (za STAN).
„Můžeme dokonce říci, že se jedná o jednu z nejkrásnějších říčních cyklostezek v Česku a díky perfektnímu zázemí prověřených služeb je vhodná pro uživatele všech kategorií včetně seniorů a rodin s dětmi,“ pokračoval hejtman. „Ze zmíněné částky 45 milionů korun tvoří způsobilé výdaje projektu 41,5 milionu korun. Z toho 85 procent bude hrazeno z dotace a patnácti procenty se bude na akci podílet Karlovarský kraj,“ dodal Kulhánek.
Lovecký zámeček Moříčov se dočká částečné obnovy
Nově budovaný úsek cyklostezky o délce přesahující 1,7 kilometru bude lemovat řeku Ohři po její levé straně. Začínat bude u Drahovické lávky v Bohaticích a povede až k místní komunikaci Výletní, která prochází chatovou osadou Všeborovice.
Jedná se o technologicky náročnou stavbu, v jejímž rámci je naplánováno vystavění nové lávky přes Vitický potok a vybudování tunelu ve skále. Počítá se i s kácením zeleně, náhradní výsadbou za odstraněné dřeviny a instalací veřejného osvětlení.
Povede až k hranicím
Nově budovaný úsek propojí Karlovy Vary s cyklostezkou Všeborovice–Šemnice uvedenou do provozu před třemi roky. Dohromady tak vznikne šestikilometrový úsek bezpečné komunikace pro cyklisty a další bezemisní dopravu. K zahájení stavby by mělo dojít na začátku března a dokončena má být v příštím roce v květnu.
Cyklostezka Ohře vede v současné době z Chebu do Karlových Varů. Dokončena má být ale až ke státní hranici s Německem a mezi Karlovými Vary a Ústeckým krajem. Právě v úseku v okolí Kyselky bude její vedení nejproblematičtější, protože řeka Ohře v těchto místech protéká úzkým korytem s prudkými břehy. Délka cyklostezky má po celkovém dokončení přesahovat sto kilometrů, přičemž má nabídnout trasu bez větších stoupání či klesání.