Hlavní obsah

Ostravští bruslaři si užívají druhý víkend v novém areálu

Právo, Jiří Tomaškovič

Nejmodernější in-line areál v České republice a podle mnohých v celé střední Evropě se dvěma hobby okruhy a jednou profesionální dvousetmetrovou klopenou dráhou začal minulý víkend sloužit v Ostravě příznivcům jízdy na kolečkových bruslích.

Foto: Jiří Tomaškovič, Právo

Bruslaři mohou v Ostravě využít tři dráhy, dvě amatérské a jednu s profesionálním povrchem.

Článek

Provoz areálu U Cementárny v Ostravě-Vítkovicích zahájily exhibiční závody za účasti české bruslařské špičky, přijel i jeden z nejlepších Evropanů Francouz Elton de Souza. „Jsem v Česku poprvé a jsem nadšený. Tato dráha je velmi dobrá a jsem hrozně rád, že mohu u otevření být. Podobné projekty výrazně pomáhají v rozvoji našeho sportu,“ uvedl bruslař, jenž letos vybojoval na mistrovství Evropy dvě čtvrtá místa.

Areál splňuje parametry pro mezinárodní závody, bude využíván jak profesionálními sportovci, tak především bruslařskými nadšenci z blízkého okolí Ostravy. „Jsem velmi rád za tento víceúčelový areál, kde zbylo místo i na profesionální dráhu, která je vůbec první v České republice. Myslím, že za všechny bruslaře mohu projevit velké nadšení,“ pověděl předseda českého svazu kolečkového bruslení Michal Hrazdíra.

Foto: Jiří Tomaškovič, Právo

V ostravském bruslařském areálu najdou vyžití i ostřílení jezdci.

V areálu jsou tři dráhy, 200 a 400metrový okruh a dráha dlouhá 1200 metrů, která vybíhá z oploceného areálu do přilehlého parku, aby se po příjemné několikasetmetrové projížďce ve stínu stromů bruslaři do areálu vrátili. Návštěvníkům poslouží půjčovna bruslí, využít mohou víceúčelové, dětské i travnaté hřiště. Sportoviště bude otevřeno denně – v zimě od 8:00 do 17:00 a v létě od 9:00 do 21:00.

Za vstup na dráhy se platit nebude, areál bude volně přístupný. A to je podle některých velké riziko. „Lidé se k něčemu, co dostanou zadarmo, neumějí chovat. Mám obavy, že pokud tady nebude dostatečný dozor, areál bude brzy zničený,“ zamyslel se Jaromír Drtil, který přijel dráhy vyzkoušet minulý týden mezi prvními.

Vybudování moderního in-line areálu vyšlo na 42 miliónů korun, na financování se podílel z velké části projekt IPRM nazvaný Budoucnost Vítkovic částkou ve výši 27 miliónů korun a také město Ostrava, které přispělo 15 milióny.

Související články

Výběr článků

Načítám