Hlavní obsah

Opavské Slezsko zažívá velký boom

Právo, Aleš Honus

Obrovský nárůst zájmu zaznamenalo v uplynulých letech Opavské Slezsko. Mikroregion, který zahrnuje podstatnou část opavského okresu, zažívá až neuvěřitelný nárůst turistů. Hovoří o tom čísla, které oficiálně vydal Český statistický úřad.

Foto: Právo

Mezi hojně navštěvované památky patří i zámek Hradec nad Moravicí

Článek

Údaje vycházejí mimo jiné z počtu návštěvníků, kteří se ubytovali ve zdejších hotelech, ale i v kempech, penzionech a podobně. A to nejen co se týče počtu turistů, ale také z průměrné délky jejich pobytu, jejich útraty či třeba dopadů na zaměstnanost.

„V loňském roce se u nás ubytovalo o 26,4 procent více turistů než v roce předešlém, celkově to bylo 84 329 hostů. Zaznamenali jsme největší nárůst návštěvníků v rámci všech oblastí Moravskoslezského kraje,“ říká předseda turistické oblasti Opavské Slezsko a zároveň primátor statutárního města Opava Tomáš Navrátil.

Turistická návštěvnost podle něj narůstá každoročně, k dispozici jsou vždy data za daný uzavřený rok. Od roku 2012, kdy měření začalo, se k roku 2018 zvedla o 55,4 %. „Plánovaný růst v tomto období byl přitom 18 procent, jedná se tedy o výrazné překročení stanoveného cíle,“ dodává ředitel turistické oblasti Opavské Slezsko Jan Černý.

Délka pobytu hostů se podle jeho slov ustálila, během dovolené v Opavském Slezsku ale rapidně roste výše jejich průměrné útraty. To má samozřejmě pozitivní dopad na příjmy veřejných rozpočtů a zaměstnanost v celém kraji.

Druhé místo drží Arboretum Nový Dvůr

Opavské Slezsko nabízí nepřeberné množství památek a dalších atraktivních turistických cílů. Návštěvníci se sem za těmito krásami vracejí, jiní se sem vydávají poprvé na základě kladných referencí. Největším lákadlem je již tradičně zámek Hradec nad Moravicí, který si vloni prohlédlo téměř 43 tisíc návštěvníků a letos se vzhledem k dokončené rekonstrukci jednoho z hradních nádvoří očekává další růst.

Druhé místo drží Arboretum Nový Dvůr, které disponuje jednou z největších sbírek rododendronů ve střední Evropě, třetí pak Obecní dům v Opavě.

„Destinační management se svými partnery pilně pracuje na rozšíření povědomí o oblasti Opavského Slezska. Stále vznikají nové produkty, které můžeme nabídnout, jako velmi přínosná se ukázala také například propagace formou turistických novin,“ dodal Černý.

Související témata:

Výběr článků

Načítám