Článek
Harrisonová si před cestou připlatila 5 liber (145 korun), aby dostala na sedmihodinovém letu speciální veganské jídlo. Nakonec však zůstala téměř o hladu. „Milí členové posádky mi dali alespoň arašídy a křupky, ale po vší té soli mi bylo zle a cítila jsem se dehydrovaná,“ uvedla žena. „Bylo to celé stresující a ponižující, tak doufám, že na tom aerolinky Thomas Cook příště zapracují, aby žádný vegan už nemusel nic podobného prožít,“ dodala.
Vina ale nakonec leží na rezervačním portálu Gotogate, který zapomněl žádost o speciální jídlo předat letecké společnosti. Podle mluvčího Thomas Cook Airlines dopravce žádnou informaci o veganském jídle neobdržel.
Za Harrisonovou se postavilo několik dalších lidí. „Vegani mají stejná občanská práva jako ostatní lidé, ale z praxe víme, že ne vždy jim je nabídnuto vhodné jídlo,“ uvedla Elena Ordeová z Vegan Society. „Jen ve Velké Británii se počet veganů za poslední čtyři roky zčtyřnásobil, aerolinky si to musí uvědomit a začít těmto klientům nabízet vhodné jídlo,“ dodala.
Podobné případy nejsou ojedinělé a dějí se celkem často. Loni si cestující řecké společnosti Aegean objednal vegetariánské jídlo a dostal pouze zeleninu. [celá zpráva]
Muž, který si u japonské společnosti All Nippon Airways objednal bezlepkovou snídani, dostal zase jen banán. Jednalo se při tom o dálkový let z Tokia do Sydney. [celá zpráva]