Hlavní obsah

O karlovarské dolní nádraží usiluje město, za osm let se má ale zbourat

O bezplatný převod většinového podílu vlastnictví ke karlovarskému dolnímu železničnímu nádraží z majetku Správy železnic (SŽ) usiluje město Karlovy Vary. Podmínkou pro takovou transakci je využívání budovy i areálu nádraží pro veřejné účely. Například pro fungování integrovaného dopravního uzlu.

Karlovarské dolní železniční nádražíVideo: Rudolf Voleman, Novinky

Článek

Největší tuzemské lázeňské město zapsané na seznam UNESCO, kam přijíždějí ročně desítky tisíc lázeňských hostů a turistů, by centrální nádraží potřebovalo. Nemuselo by se pak přecházet z jednoho autobusového nádraží určeného pro dálkové autobusy na druhé před Tržnicí, kam zajíždějí autobusy MHD.

Navíc technický stav stávajícího objektu dolního nádraží, jehož stavba započala v 80. letech minulého století, ale dokončena byla až v roce 2001, není dobrý. Nové nádraží by mohlo stát na místě toho stávajícího zhruba za osm let.

„Objekt dolního nádraží v Karlových Varech je v současné době v majetku tří vlastníků,“ uvedl na dotaz Novinek a Práva mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. „Kromě státu, přičemž právo hospodařit s tímto majetkem má Správa železnic, zde mají podíl město a společnost Z-Group,“ pokračoval.

Karlovy Vary a uzbecký Taškent propojí přímá letecká linka

Cestování

Zhruba dvě třetiny patří SŽ, třetina městu a minoritní podíl zmiňované společnosti. Správa železnic loni zástupce města informovala o podmínkách bezúplatného převodu spoluvlastnického podílu na budově a okolních pozemcích a město Karlovy Vary následně o takový převod zažádalo.

Po demolici má vyrůst nové nádraží

Nyní je tedy podle Gavendy v řešení splnění všech podmínek pro uskutečnění bezúplatného převodu vlastnického podílu státu na Karlovy Vary. Podle informací SŽ je záměrem města vybudovat na místě stávajícího nádraží zcela nový dopravní terminál včetně navazující infrastruktury.

„Správu železnic jsme požádali o bezplatný převod a oni s tím předběžně souhlasí,“ potvrdil náměstek karlovarské primátorky Miroslav Vaněk (KVC) s tím, že město garantuje, že nejméně dalších dvacet let bude na místě nádraží veřejně prospěšná stavba.

„Objekt je ve špatném stavu a v budoucích letech by mělo dojít k demolici a mělo by se tam postavit něco pěknějšího,“ konstatoval náměstek.

Stávající nádraží má jít podle posudků k zemi

O vzniku integrovaného dopravního terminálu v Karlových Varech se má ve vedení města rozhodovat podle Vaňka v blízké budoucnosti.

„Podle posudků má jít tento objekt v rozmezí pěti osmi let k zemi, vzhledem k jeho technickému stavu,“ upřesnil náměstek, podle kterého bylo nejvyšší patro nádraží již vyklizeno.

Foto: Rudolf Voleman, Novinky

Karlovarské dolní nádraží není v dobrém technickém stavu

S bezplatným převodem souhlasí podle Vaňka i ministr dopravy Martin Kupka (ODS). „Byli bychom rádi, kdyby se vše dotáhlo k převodu do konce roku, ale je to složitý administrativní proces, takže snad se to podaří do roka,“ komentoval náměstek, podle kterého s majitelem minoritního podílu pozemků z bezprostřední blízkosti nádraží vede jednání o převodu Správa železnic.

Žena v podchodu přepadla jinou ženu a pak i muže. Nejdříve chtěla peníze, pak cigaretu

Krimi
Související témata:
Dopravní terminál

Výběr článků

Načítám