Článek
O nepříjemné situaci, ve které se ocitla více než stovka pasažérů Air India, informoval servet Independent. Letadlo mělo z thajského Phuketu do indického Dillí odstartovat 16. listopadu.
Původně byl let zpožděn o šest hodin kvůli blíže nespecifikované technické závadě. Poté cestující nastoupili do letadla, aby po hodině kvůli další technické závadě zase vystoupili, načež měl být let zrušen.
@Ministry_CA @RamMNK @MoCA_GoI @DGCAIndia @AAI_Official
— Manny (@freeeknumber) November 17, 2024
Please look into this on urgent basis. We are stranded in Phuket. #AirIndia boarded us on a plane which wasnt entriely fit for flying. That's a huge risk and potentially life threating#flight_AI377 https://t.co/cbcP6raRVP
Tam a zase zpátky
Po celkem dvoudenním čekání podle IndiaToday měli pasažéři opětovně nastoupit do stejného opraveného letadla, které sice vzlétlo, ale po dvou a půl hodině se zase vrátilo zpět na Phuket kvůli další technické závadě. Mezitím zoufalí cestující sdíleli na sociálních sítích trýznivý závěr své dovolené.
Připlatil si drahou sedačku v letadle. Nakonec měl cizího muže v klíně
„Prosím, bezodkladně se na to podívejte. Uvízli jsme na Phuketu. Air India nás nechala nastoupit do letadla, které nebylo v příliš dobrém stavu. Je to obrovské, život ohrožující riziko,“ napsal na sociální síť X uživatel s přezdívkou Manny a označil indické ministerstvo civilního letectví.
Další cestující uvedl: „Uvázlý na Phuketu už dva dny, více než 48 hodin. Prosím, vraťte mi peníze, Air India, abych mohl odcestovat jinak.“
Letecká společnost nad situací vyjádřila lítost a potvrdila jako důvod opakované technické problémy.
„Zatímco náš pozemní personál vyvinul úsilí minimalizovat komplikace poskytnutím pozemní asistenci zahrnující ubytování v hotelech a jídlo, někteří cestující byli přesunuti na alternativní dostupné lety,“ uvedly Air India v oficiálním vyjádření.
Stížnosti se jen vrší
Podle indického zpravodajství ale nejméně 40 pasažérů nemělo štěstí s jinými lety a pohár hořkosti si muselo vypít až do pořádně hlubokého dna. Poskytování náhradního ubytování a stravy navíc měl provázet zmatek a opětovná zpoždění.
V září svět obletěla zpráva o špinavé a potrhané první třídě téže společnosti na letu z amerického Chicaga do indického Dillí. V říjnu zase pasažérka Air India našla v omeletě servírované během letu švába.