Článek
Problémy s odletem popsal Novinkám 55letý cestující z Třebíče. Vylíčil, že si manželkou od cestovní kanceláře Blue Style koupili zájezd do Hurghady. Původně prý mělo jít o přímý let z Brna.
„Před třemi týdny nám cestovka napsala, že nepoletíme přímo, ale s mezipřistáním v Ostravě,“ uvedl pan Marek (na jeho přání jsme pozměnili jméno).
Podle instrukcí se pár v pondělí ráno dostavil na brněnské letiště, kde prý už na obrazovkách svítilo zpoždění. „Odletěli jsme do Ostravy o půl hodiny později. To už jsme tušili, že je něco špatně,“ řekl s tím, že po přistání v Ostravě je nejprve nechali čekat hodinu a čtvrt v letadle. „Potom jsme si museli sbalit všechny věci a letadlo opustit,“ dodal.
Čeští turisté uvázli kvůli poruše letadla v Egyptě. Stroj museli dvakrát opustit, pak už se báli nastoupit

Čekání v Ostravě se nakonec prodloužilo, takže let nabral zpoždění téměř čtyři hodiny. Cestující prý dostali jen obecnou informaci, že stroj má technické problémy.
Těsně před odletem cestující popsal, že několika lidem z letadla vykládají kufry. Podle něj obavy kvůli odletu vyjadřovalo asi deset lidí, kteří trvali na tom, že nepoletí. Většina z nich si to ale nakonec rozmyslela.
„Mně se pak podařilo mluvit s českým mechanikem, který letadlo opravoval, a ten nás ujistil, že je to bezpečné,“ popsal muž, který strojem sám nakonec také odcestoval.
Technická závada zkomplikovala o víkendu cestu turistům stejné cestovní kanceláře z Egypta. I letecká společnost byla stejná.
Mluvčí cestovní kanceláře Blue Style Lucie Hasman Novinkám problémy v Ostravě potvrdila s tím, že nejde o stejné letadlo.
„V letecké přepravě je bezpečnost vždy na prvním místě. Letadlo odlétá vždy se stoprocentní jistotou, že je naprosto v pořádku. Proto se v případě sebemenšího podezření na závadu, jak měl v tomto konkrétním případě kapitán, i když jde třeba jen o chybné čidlo, musí vše důkladně prověřit. Nutné také zmínit, že ne vždy je okamžitě dostupný tým techniků,“ vysvětlovala dlouhé zpoždění odletu.
Ostrava, Brno, Pardubice. Regionálním letištím přibývá cestujících, i s pomocí dotací

Do letadla podle ní nakonec odmítli nastoupit dva lidé, se kterými prý cestovní kancelář diskutuje o alternativním řešení jejich dovolené.
„Co se týče případných kompenzací, tak ty přicházejí v případě čtyř a více hodin zpoždění, což nebyl tento. Pokud někdo z důvodu obav odmítne nastoupit do letadla, snažíme se k němu přistupovat individuálně, ale standardně to podléhá běžným storno podmínkám,“ dodala mluvčí.
Problémy, ke kterým došlo krátce po sobě u jedné přepravní společnosti, podle ní pro cestovku nejsou důvodem k rozvázání spolupráce. „V podstatě jde o události, kterým se občas nevyhne žádný letecký přepravce,“ poznamenala.
Těm, kteří létají nachlazení, hrozí vážná zdravotní komplikace
