Článek
„Pamatujte si prosím, že na palubách jsou věci určené pro vypořádání se s těžkými situacemi a alternativní opatření, jako je lepicí páska, by se neměly nikdy používat,“ cituje server Guardian zprávu, kterou společnost předala svým zaměstnancům.
Palubní personál by místo takto radikálního řešení měl situaci vyřešit racionálně. Znamená to prodiskutovat problém s kapitánem letadla, zákaznickou podporou a případně pozemními bezpečnostními složkami, aby společně našli řešení. Svůj nejlepší úsudek by pak stevardi a letušky měli využít k deeskalaci případného konfliktu.
Dítě v letadle nechtělo roušku. Přilepte mu ji k obličeji, řekla matce letuška
Podle společnosti United se nicméně drtivá většina cestujících chová dobře. Zprávy amerického úřadu pro civilní letectví přesto vypovídají o zvyšující se agresivitě ze strany pasažérů. V červenci vládní agentura uvedla, že jen v tomto roce bylo zaznamenáno již kolem 2900 incidentů, což je rekordní číslo. Je to údajně až dvacetkrát více než obvykle v průběhu celého roku.
Incidentů přibývá
Zpráva United Airlines svým zaměstnancům je pak pravděpodobně přímou reakcí na několik incidentů, ke kterým v nedávné době došlo, a to nikoli jen na palubách této konkrétní letecké společnosti.
Před několika týdny byla posádka dopravce Frontier Airlines nucena k sedadlu připoutat izolepou jednoho z cestujících, když stevardovi uštědřil ránu pěstí, obtěžoval letušky a choval se obscénně.
K obdobnému incidentu došlo také u American Airlines, kde se podle serveru Independent jistá žena pokoušela otevřít během letu nouzový východ a napadla člena posádky. Personál ji proto rovněž připevnil izolepou k sedadlu.