Článek
V nedávné minulosti uvažoval Středočeský kraj o omezení provozu na trati, a to kvůli vysokým finančním nákladům, jimž neodpovídal zájem cestujících. Zachován měl být na trati pouze víkendový provoz.
V současné době se ale prověřuje možnost rozvoje potenciálu trati i celé oblasti. Uvažuje se tak o případném rozšíření provozu, a to nejen o víkendech, ale i ve všedních dnech.
Trať by totiž mohla výrazně pomoci podpoře cestovního ruchu na pomezí Středočeského a Ústeckého kraje, tím by se zároveň zvýšilo její využívání a efektivita provozu. Podmínkou je však zajištění financování těchto nových spojů, ale i zlepšená koordinace a návaznosti na ostatní autobusové linky v oblasti.
Brána do chmelařské krajiny
Jednání proběhlo díky iniciativě města Žatec, které stojí nejen o zachování, ale hlavně o další rozvoj železnice mezi Lužnou a Chomutovem, a to i v souvislosti s nominací Žatce a okolní chmelařské krajiny na seznam světového dědictví UNESCO.
V žateckých plánech figuruje nádraží v Trnovanech podle starosty Žatce Radima Laibla (ANO) jako významné místo, které by mohlo být vstupem pro návštěvníky do chmelařské krajiny kolem nedalekého Stekníku, kde je turisty vyhledávaný zámek mezi chmelnicemi. Oživení provozu by mohla podpořit třeba koordinace akcí železničních muzeí v Chomutově a Lužné u Rakovníka, zámku Stekník, žateckého Chrámu Chmele a Piva i dalších organizátorů.