Článek
„Jako ministr se zasadím o to, aby toto důležité téma dorazilo také do Německa,“ prohlásil Wissing podle deníku Bild. „V hustě osídlených oblastech je to spolehlivý, ekologicky šetrný a tichý dopravní prostředek,“ dodal ministr.
"Beispiele in dicht besiedelten Regionen der Welt zeigen, dass Seilbahnen ein zuverlässiges, nachhaltiges und geräuscharmes Transportmittel sind. Ich setze mich als Minister dafür ein, dass dieses wichtige Zukunftsthema auch in Deutschland mehr Sichtbarkeit erhält", so @wissing. pic.twitter.com/tOZU6IpkVl
— BMDV (@bmdv) August 8, 2023
Aby se téma městských lanovek dostalo do širšího povědomí německé veřejnosti, převezme ministerstvo dopravy záštitu nad veletrhem Cable Car World (Svět lanovek), který se uskuteční v červnu příštího roku v západoněmeckém Essenu společně s odborným kongresem.
Wissing už nechal vypracovat studii, jejíž autoři zkoumali, jak konkrétně by šlo projekty sítí městských lanovek v německých městech uskutečnit. Došli k závěru, že jde o relativně levné řešení, které není náročné ani na prostor a dobře se provozuje i v zimních podmínkách, jak prokazují zkušenosti s lanovkami v lyžařských střediscích.
Kromě toho provozu lanovek nebrání žádné pozemní překážky a nevyžadují na rozdíl od vlaků, tramvají a autobusů žádné jízdní řády. Kabiny totiž obíhají po své okružní trase permanentně dokola.
Návrh liberála (FDP) Wissinga má podporu i u opozičních křesťanských demokratů (CDU). Jejich expert na otázky ochrany klimatu Heinrich Strössenreuther připouští, že téma městských lanovek zní dost nezvykle. „Lanovky jsou ale silně podceňovány, pokud jde o jejich průměrnou rychlost, nízkou náročnost na prostor a krátkost času potřebného pro jejich výstavbu,“ uvedl Strössenreuther.