Článek
CzechTourism čísla získal na základě informací o registraci SIM karet mobilů do sítě v okolí vybraných turistických lokalit. Zbytková data od operátorů také ukázala, že hlavním cílem turistů z Polska jsou u nás Adršpašsko-Teplické skály. Němci v červenci zase nejčastěji zavítali do Františkových Lázní. Výletním cílem Pražanů bylo v prvním prázdninovém měsíci nejčastěji Konopiště.
"Tak podrobný popis chování turistů v konkrétních lokalitách jsme dosud neměli k dispozici. Jedná se o novinku v marketingovém výzkumu cestovního ruchu," uvedl generální ředitel agentury Rostislav Vondruška. Získaná data podle něj umožní zvýšit efektivnost marketingových kampaní, a podpořit tak vyrovnávání sezonality a týdenního cyklu v regionech.
Zjistí, kolik lidí památky navštívilo a kolik zůstalo před hradbami
Pro domácí cestovní ruch především v horských lokalitách je totiž charakteristické střídání cyklů pracovního dne a víkendu, které mají na svědomí domácí turisté. Zahraniční turisté naopak navštěvují regiony i během pracovního týdne, a pomáhají tak tento cyklus vyrovnávat.
"Nyní máme konečně k dispozici skutečně podrobná data, která nám umožní potenciál tohoto jevu využít," uvedl Vondruška. Agentuře podle něj také pomohou informace o vlivu konkrétních akcí na návštěvnost příslušných lokalit.
Na základě dat z mobilů analytici také zjistili, jaké turisty přitahují určité typy památek. Ve vybraných lokalitách navíc srovnání dat z mobilů s údaji o prodaných vstupenkách umožní zjistit, kolik turistů si zaplatilo vstupné do památky samotné, a kolik jich zůstalo "před hradbami".