Článek
Frustraci nad hojně popíjejícími spolucestujícími vyjádřila v anketě skoro polovina dotazovaných, celkem 48 procent. Dalším nešvarem, na který si řada respondentů stěžovala, bylo předbíhání ve frontách, nebo lidé, kteří si sklápějí sedadla i ve chvíli, kdy se servírují nápoje a jídlo.
Sklápění sedadel v jakoukoli dobu označily za faux pas dvě pětiny lidí, informuje s odkazem na anketu server Independent. Skoro tři čtvrtiny dotázaných, 74 procent, mají za to, že se lidé při sklopení sedadla nejprve mají zeptat pasažérů za sebou.
Zlozvykem, který také řadu cestujících rozčiluje, jsou lidé, kteří si stoupají do uličky hned po přistání letadla, respektive při parkování na stojánce. Nicméně 12 procent lidí v anketě přiznalo, že se některého z kritizovaných zvyků rovněž dopustilo.
Jak se co nejlépe vyspat na dlouhém letu
Mezi chováním, které řadu cestujících pobuřuje, je podle ankety letenkového vyhledávače Skyscanner také nepřipravenost lidí u odletové brány, konkrétně, když nemají pasažéři po ruce letenky a pas a zdržují frontu. Sundávání bot a ponožek považuje za nepřijatelné 22 procent dotazovaných, nepředložení tekutin u bezpečnostní kontroly pak 27 procent. Značně frustrující jsou pro třetinu respondentů také pasažéři, kteří v letadle používají třeba mobilní telefony či tablety bez sluchátek.