Článek
Při sestavování žebříčku hrálo roli množství faktorů, kupříkladu jak uživatelské skóre, které vzešlo z ankety, tak i zákaznický servis, čistota paluby a její celkové prostředí, poměr ceny a výkonu či dochvilnost.
Wizz Air si vysloužily uživatelské skóre pouhých 44 procent, jednu hvězdičku dostaly za pohodlí i zákaznický servis. Do karet jim nehrála ani dochvilnost, na čas se létalo pouze v 63 procentech případů.
Cestující si stěžovali například na „nemožnost komunikace se společností“, ale také na „extrémně neužitečné a nereagující“ zaměstnance při potřebě asistence.
Vyjma žebříčku linek na krátké vzdálenosti zveřejnila společnost Which? i hodnocení dálkových spojení. Tam nejvíce pohořela Lufthansa, která si vysloužila jen lehce nadprůměrné zákaznické skóre 56 procent. Německému vlajkovému dopravci předcházejí v žebříčku Air Canada či British Airways.
Potvrdila se světová špička
Na opačné straně barikády, tedy s nejlepším hodnocením, stojí v rámci krátkých vzdáleností aerolinky Jet2, Icelandair, Norwegian či Turkish Airlines. U dálkových tras pak Singapore Airlines, Emirates, Virgin Atlantic, Qatar Airways či Qantas, tedy společnosti, které se běžně umisťují i na předních příčkách takzvaných „leteckých Oscarů“, cen portálu Skytrax.
„Ceny letenek v posledních letech značně vzrostly, a proto by cestující za své peníze měli očekávat alespoň minimální základ v podobě spolehlivé služby s přátelským a přístupným personálem,“ okomentoval pro server Daily Mail šéfredaktor portálu Which? Rory Boland. Doplnil, že společnosti jako Jet2 nadále excelují, jiné už tolik ne a uchylují se třeba k rušení letů na poslední chvíli.
Mluvčí aerolinek Wizz Air uvedl, že výsledky žebříčku nepovažuje za stěžejní či přesné. „Naše výkony patří k nejlepším v Evropě,“ řekl a dodal, že dopravce byl vždy upřímný a mimo jiné přiznal slabé výkony v létě 2022.