Článek
„Toaletní zážitek jako žádný jiný.“ I tak někteří návštěvníci mluví o záchodcích na šestém podlaží obchodního střediska Deji Plaza. Jiní zase hovoří přímo o palácové svatyni. Může za to opulentní vstupní hala s černým stropem, pozlacenými lustry či podlahou ve stylu art deco.
Další část zase působí jako šatna pro filmové hvězdy. Nechybí tu pohodlná měkká křesílka s nasvícenými oválnými zrcadly a odkládacími stolky, které tvarem připomínají zahradní pítko pro ptáky či polovinu perlové lastury.
Zaujaly velké značky
Netradiční toalety navrhla šanghajská architektonická společnost X+Living, podle níž do obchodního centra míří turisté, jen aby si záchody prohlédli. A tím se opravdu nemůže pyšnit každé nákupní středisko. „Mnoho lidí přijde, aby si udělali fotky, které potom sdílejí na sociálních sítích. Je to fenomenální turistická atrakce,“ řekla brand manažerka architektonického studia Cecilia Chuangová pro Daily Mail.
„Vášnivá diskuze navíc přilákala i některé luxusní značky, jako jsou například Jo Malone, Maison Margiela a Burberry,“ doplnila Chuangová s tím, že cílem projektu pro obchodní centrum bylo renovovat prostor tak, aby pasoval i ke zbytku budovy. Záchody propojují funkční místo s uměním, i proto mají všechny položky vypadat jako umělecké instalace.
Toalety i z fotek a videí působí nanejvýš hypnotickým dojmem. Člověk by tu skoro toužil popíjet šampaňské ve večerní róbě po boku velkého Gatsbyho.