Článek
V Asii jako by se v posledních 10 letech se silničními tunely roztrhl pytel. Navíc se zařazují mezi nejdelší na světě. Za zmínku stojí například japonský Jamate otevřený letos v Tokiu. Se svými více než 18 kilometry je nejdelším městským tunelem světa. Prvenství ale zatím zůstává v Evropě díky norskému Laerdalskému tunelu vedoucímu mezi Oslem a Bergenem.
Delší než silniční bývají železniční tunely. Celosvětově této kategorii, co se délky týče, také kralují ty asijské - konkrétně čínské a japonské. Prozatímní jedničkou je tunel Seikan spojující ostrovy Honšú a Hokkaidó. Japonského železničního giganta má už brzy překonat Gotthardský železniční tunel ve Švýcarsku, jehož plánovaná délka má dosáhnout více než 57 kilometrů.
V Česku je od roku 2006 nejdelším silničním tunelem Panenská v Krušných horách s délkou 2155 metrů. Druhým nejdelším je Strahovský tunel v Praze měřící 2004 metrů. Až bude po dlouhém zpoždění otevřen pražský tunelový komplex Blanka s délkou 5,5 až 6,4 kilometru, povede český žebříček on.
Mezi českými železničními tunely je nejdelší Březenský nedaleko Chomutova (1758 metrů). Svým otevřením v roce 2007 o 11 metrů překonal tunel Špičácký u šumavské Železné Rudy, který byl zprovozněn již v roce 1878 a Česku tak kraloval skoro 130 let. Aktuálně jsou ve výstavbě dva jednokolejné tunely u Plzně, které protnou v délce 4150 metrů vrchy Chlum a Homolka u Ejpovic.