Článek
Australský vlajkový dopravce v pondělí oznámil, že pro účely těchto rekordně dlouhých linek kupuje dvanáct Airbusů A350-1000, které zvládnou z Austrálie doletět na jakékoli místo na světě. Vděčit za to mohou extra palivové nádrži, která zajistí delší dolet.
Mimo to letadla pojmou celkem 238 pasažérů, kterým nabídnou čtyři třídy — první, obchodní, premium economy a klasickou economy.
S těmito aeroliniemi business třídou raději nelétejte
Aerolinky se k projektu, který byl kvůli pandemii odložen, vracejí i z důvodu, že zájem o leteckou přepravu opět roste. Poptávka po spojeních do Londýna, Los Angeles či Johannesburgu podle společnosti dokonce přesahuje předpandemickou úroveň. „Konečně vidíme, jak se poptávka po cestování navrací,“ okomentoval šéf Qantas Alan Joyce.
Žádné výrazné úpravy
Podle expertů budou dálkové nonstop lety po pandemii ještě přitažlivější. Lidé se totiž vyhnou přestupům ve významných dopravních uzlech, tudíž případnému kontaktu s lidmi. Zároveň si však aerolinky budou moci diktovat ceny a linky pro ně budou ziskovější, míní expert na dopravu Rico Merkert ze Sydneyské univerzity.
Qantas ve spojitosti s dálkovými linkami původně hovořily o modifikované palubě, která nabídne cestujícím větší pohodlí, ve hře byly například palandy. Podle Bloombergu ale realita tak růžová nebude.
Cestující ve třídě economy budou mít asi jen o pět centimetrů větší prostor na nohy než v jiných letadlech. Ale v první třídě se pasažéři o pohodlí strachovat nemusejí. K dispozici jim budou uzavřené kabiny s postelemi.