Článek
Graz Suphawitová v luxusním hotelu na Phuketu přespala v polovině února a stav jejího pokoje jí přišel trochu žalostný. V recenzi zveřejněné na Facebooku si postěžovala na staré dřevo, zatuchlý vzduch a obecně nižší kvalitu než za vynaložené peníze, asi 26 tisíc korun, čekala.
Issara, který šéfuje skupině vlastnící hotel, reagoval na Instagramu bizarním příspěvkem. „Opět falešné zprávy. Vím, kdo jste. Odhalím vás a veřejně se omluvíte, jinak budete platit miliony,“ napsal Issara v úvodu již smazaného příspěvku. Doplnil, že stěžovatelka je gangsterka, která si zahrává se špatným člověkem.
Any hotel that engages in these kind of tactics should be banned by online travel agents and have their listings removed by google. If you receive a negative review you use that review to improve your product and service. https://t.co/6vmMqtN7Rv
— The Wandering Irishman (@thaiexpatshow) February 18, 2022
„Byl jsem na sociálních sítích dřív, než jste se narodila,“ pokračoval šéf hotelu v bouřlivé reakci, jejíž plné znění zveřejnil thajský server Thai Enquirer. V příspěvku se ohání i číslem 112, které se v thajském trestním zákoníku vztahuje k urážkám či výhrůžkám na adresu královské rodiny.
Za pomluvu hrozí postihy
Místní média naznačují, že šéf hotelu vyhrožuje zákaznici zveřejněním jejího antimonarchistického postoje, který mohla v minulosti vyjádřit. Na druhou stranu však nejde o první takový případ, kdy se chce Issara bránit proti negativním příspěvkům na sociálních sítích. Ohání se přitom také thajskými zákony proti pomluvám.
Na jejich základě byl v roce 2020 poslán za mříže turista, který na TripAdvisoru zanechal jednohvězdičkovou recenzi na hotel Sea View Hotel and Spa na Koh Changu. V tomto případě si však host podstatnou část svého hodnocení vymyslel, čímž poškodil reputaci hotelu.